بیش از ۵۰ عنصر داعشی خود را تسلیم طالبان کردند

پنجاه و پنج عضو گروه تروریستی داعش، با تسلیم خود به مقامات شرق افغانستان، متعهد شدند که تحت قوانین طالبان زندگی کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، پنجاه و پنج عنصر سازمان تروریستی داعش، با وساطت ریش سفیدان قومی در شرق افغانستان، تسلیم مقامات استان ننگرهار در شرق افغانستان شده و متعهد شدند که در صلح زیر نظر طالبان زندگی کنند.

 دفتر استاندار ننگرهار امروز (شنبه) در اعلامیه‌ای گفت: «۵۵ داعشی که در  چند ولایت حملات خرابکارانه انجام داده بودند با وساطت سران قبایل تسلیم ماموران اطلاعاتی افغانستان شدند. آن‌ها از اقدامات خود ابراز پشیمانی کرده و متعهد شدند که تحت کنترل طالبان زندگی کنند.»

در ادامه این اعلامیه آمده است: «تسلیم شدگان مشروط عفو می‌شوند و ما به حقوق آن‌ها احترام می‌گذاریم، اما در صورت ادامه تخلف هر یک از آن‌ها با اقدامات قانونی سختگیرانه‌ای مواجه خواهند شد.»

از طرفی دیگر نیز طالبان اعلام کرد که ده‌ها تروریست را دستگیر کرده که از سه ماه گذشته که طالبان در افغانستان به قدرت رسیده، از نام این گروه سوءاستفاده می‌کردند.

پس از خروج عجولانه و آشفته نیرو‌های آمریکایی و ناتو از افغانستان، ماه گذشته گروه طالبان وارد کابل، پایتخت افغانستان شد و همزمان با آن «اشرف غنی»، رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور خارج شد و قدرت به دست طالبان افتاد.

پس از خروج اشرف غنی برخی کشور‌ها سفارت‌های خود را در کابل تعطیل کردند و یکی پس از دیگری دست به تخلیه نیرو‌ها و اتباع خود از افغانستان زدند. پس از آن گروه طالبان دولتی را معرفی کرد که بسیاری از کشورها به رسمیت شناختن آن را منوط به رفتار طالبان اعلام کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۰:۲۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
طالبان باید دین واقعی اسلام را بهشون اموزش بده
چونکه تمام اعمالشان علیه دین است و بس
آخرین اخبار