آمادگی رژیم صهیونیستی برای تجهیز مغرب به گنبد آهنین

یک روزنامه مغربی از آمادگی شرکت صهیونیستی «رافائل» برای تجهیز مغرب به سامانه گنبد آهنین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، روزنامه مغربی «Le Desk» اعلام کرد که شرکت صهیونیستی «رافائل» آماده است تا مغرب را به سامانه گنبد آهنین مجهز کند.

این روزنامه به تمایل و علاقه مندی مغرب برای داشتن سپر دفاعی موشکی این رژیم اشاره کرد که به آن اجازه می‌دهد موشک‌ها و هواپیما‌های بدون سرنشین را رهگیری و منهدم کند.

روزنامه مغربی افزود: سامانه سپر دفاعی که در مرز‌های سرزمین‌های فلسطین در غزه مستقر شده است، دفاع از دیوار شنی، ماسه‌ای در صحرای غربی و مناطق حساس شهری و نظامی را به شکل بهتری تضمین خواهد کرد.

گنبد آهنین یک سامانه دفاع موشکی هوایی متحرک است که شرکت سامانه‌های دفاعی «رافائل» آن را برای رهگیری و انهدام موشک‌های کوتاه برد و خمپاره‌ها ساخته است.

روزنامه اسپانیایی «لارازون» پنجشنبه گذشته فاش کرد که الجزایر موشک‌هایی را در نزدیکی مرزهایش با مغرب مستقر کرده است.

«بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز قرار است به مغرب سفر و در این سفر توافقنامه‌ای درباره همکاری مشترک برای تولید پهپاد‌های انتحاری و دیگر ادوات نظامی با مشارکت اسرائیل، مغرب و آمریکا امضا خواهد کرد.

این تعاملات در حالی صورت می‌گیرد که مغرب و الجزایر و جبهه پولیساریو مستقر در صحرای غربی بر سر حاکمیت بر این منطقه اختلاف دارند و تنش‌هایی میان طرفین در این خصوص وجود دارد.

حمایت تسلیحاتی رژیم صهیونیستی از مغرب در برابر الجزایر به دلایل عادی سازی روابط مغرب با این رژیم و گرایش الجزایر به گروه‌های مقاومت در خاورمیانه نیز است.

مغرب در ماه دسامبر ۲۰۲۰ در ازای به رسمیت شناختن حاکمیت این کشور بر منطقه صحرای غربی از سوی آمریکا، روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
خخخخخ
آخرین اخبار