قدردانی از کادر بهداشت و درمان در همدان:

مدافعان سلامت؛ قهرمانان بحران کرونا

در مراسمی با حضور رئیس سازمان نظام پزشکی کشور و مسئولان استان همدان از خانواده‌های شهدای مدافع سلامت در مقابله با کرونا قدردانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر رئیس زاده  رئیس سازمان نظام پزشکی کشور با تجلیل از شهیدان سیده زهرا موسوی ارفع و گلنار قیامتی و پزشکان مدافع سلامت، گفت: پزشکان ما شبانه روز حافظ سلامت مردم هستند، اما متاسفانه نگاه مناسبی از طرف مردم و مسئولان به این قشر به لحاظ موضوع مالی وجود ندارد و ما به دنبال اصلاح این نگاه به ویژه بین مسئولان کشوروتوجه آن‌ها به بهره گیری از نظرات کارشناسی این قشر هستیم.

 او با اشاره به اینکه بر خلاف تصور مردم جمعیت کمی از پزشکان ما دارای درآمد‌های قابل توجه هستند و میانگین درآمد اکثریت جامعه پزشکی کشور در ۵ سال اخیر رشد قابل توجهی نداشته است افزود: متاسفانه این شرایط موجب کاهش انگیزه‌های دانشجویان رشته‌های پزشکی برای ادامه تحصیل در دوره‌های تخصصی شده و با وجود پیشرفت‌های فراوان کشور در تربیت متخصصان همه رشته‌های پزشکی پس از انقلاب / ممکن است همین موضوع در آینده‌ای نه چندان دور کشور را با مشکل کمبود متخصص مواجه کند.

استاندار همدان هم با قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی پزشکان و کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا گفت: در شرایطی که دشمنان با تحریم‌های متعدد حتی از دادن واکسن و دارو به کشور ما خودداری می‌کردند همین ایثار و تلاش کادر درمان و انسجام و همدلی مردم موجب شد با مشکلات کمتری این بحران را پشت سر بگذاریم.

قاسمی فرزاد افزود: جامعه پزشکی ما با الگو گرفتن از نابغه پزشکی جهان / ابوعلی سینا / افرادی دلسوز و متعهد نسبت به سلامت مردم هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان هم با تاکید بر ضرورت تصمیم گیری‌های مهم حوزه سلامت توسط سازمان نظام پزشکی و متخصصان این حوزه و نگاه توسعه گرا به این بخش گفت: متاسفانه با برخی اعمال نظر‌های غیر کارشناسی دوران طلایی پزشکی ایران با چالشی بسیار جدی مواجه و برخی بی توجهی‌ها به حقوق جامعه پزشکی موجب کاهش انگیزه در دانشجویان این رشته شده است.

دکتر حیدری مقدم با هشدار درباره کاهش دانشجویان دوره‌های تخصصی پزشکی و دندانپزشکی در کشور و استان همدان خواستار توجه بیشتر مسئولان و اصلاح نگاه جامعه به این قشر شد.

انتهای پیام/د.ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.