آیت الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

مذاکره‌ای را می‌خواهیم که خروجی‌اش لغو همه تحریم‌ها باشد/ دولت سرعت حرکتش را برای حل مشکلات معیشتی مردم بیشتر کند

امام جمعه موقت تهران گفت: ملت و مسئولان ایران مذاکره‌ای می‌خواهند که خروجی آن لغو همه تحریم‌ها باشد.

به گزارش خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های سیاسی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران پیش از ظهر امروز جمعه ۱۴ آبان ماه در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید کسی که ولایت والی عدل را تقویت کند و کمک کند تا بتواند کشور را اداره کند در حقیقت در گسترش اطاعت از خداوند کوشیده است. امنیت از نان شب هم واجب‌تر است و قرآن می‌فرماید اولین زیرساخت جامعه اسلامی امنیت است.

وی افزود: کاری که مردم ایران در دهه ۶۰ انجام دادند و داعشی‌های وطنی یعنی سازمان جهنمی منافقین را به دستگاه‌های امنیتی معرفی کردند مصداق «برّ» است.

امام جمعه موقت تهران گفـت: تضعیف نظام اسلامی یکی از مصادیق «تعاون علی‌الاثم» است. دومین مصداق «اثم»، پخش شایعات است که در فضای مجازی برخی به آن دامن می‌دهند؛ هر دروغی را منتشر می‌کنند و کسی هم نیست جلویشان را بگیرد. پخش شایعات افرادی که شایعه می‌سازند حرام است. کسی که این شایعات را پخش کند نه‌تن‌ها معاونت در «اثم» کرده بلکه در حکم دروغگو است.

وی ادامه داد: چراغ سبز نشان دادن به دشمن، امیدوار کردن آن‌ها و همکاری رسانه‌ای با دشمنان از مصادیق اثم است.

آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان گفت: پرونده آمریکا در ایران و جهان اسلام بسیار سیاه و ننگین است. اگر کسی دست آمریکا را در حمله صدام به ایران نبیند، کودن سیاسی است. سه روز قبل از حمله، برژنسکی با صدام دیدار داشته است.

وی افزود: دزدی نفت ایران توسط آمریکا طی روز‌های اخیر چهره آمریکا را نشان داد و مردم به این دلیل مرگ بر آمریکا می‌گویند. به صراحت می‌گویم نفرت از آمریکا یعنی مصداق کفر به طاغوت و یعنی تبری که جزو واجبات دین است؛ بنابراین جای خرده گرفتن نیست که شعار مرگ بر آمریکا شعار مقدس ملّت ایران است.

امام جمعه موقت تهران درباره مذاکرات نیز گفت: آمریکایی‌ها مدام برای مذاکره با ایران بی‌تابی می‌کنند. ما تصمیم خودمان را گرفته‌ایم. شما مردد هستید. ملت ایران و مسئولان ایران تصمیم‌شان را گرفته‌اند؛ مذاکره‌ای می‌خواهند که خروجی آن لغو همه تحریم‌ها باشد. برجام را شما بهم زده‌اید. مذاکره فرسایشی را ایران اسلامی نمی‌پذیرد. شنیدنی است برخی کشور‌های شریک جرم آمریکا که در پیمان‌شکنی آمریکا نازک‌تر از گل نگفته اند مدام با زبان تهدید می‌گویند ایران باید مجدداً این کار را بکند و آن کار را نکند. شما چکاره‌اید که اینطور دستور می‌دهید؟ دوران این حرف‌ها گذشته است و نخ نما شده است. زبان تهدید، زبان سخن گفتن با ملّت ایران نیست.

وی تاکید کرد: ما در مذاکره هیچ سردرگم نیستیم و ابهامی نداریم، آنکه شکسته پیمانش را باید جبران کند.

آیت الله خاتمی افزود: در رابطه با همسایگان می‌گوییم حُسن‌الجوار، یعنی خوب همسایگی کردن یک ارزش در مکتب ما است. خوب همسایه‌داری کردیم، امّا «چه خوش بی مهربانی هر دو سر بی». اینکه مدام خوب همسایه‌داری کنیم، امّا مدام ناجوانمردی ببینیم قابل تحمل نیست. نصیحت می‌کنم برخی کشور‌های همسایه را که شما همسایه قدرتمندی دارید که ارتش و سپاهش اولین قدرت نظامی در منطقه هستند. با این همسایه خوب و مقتدر، برادرانه رفتار کنید، اگر نکنید دودش به چشم خودتان می‌رود.

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی کشور‌های همسایه روابط خود را با رژیم جلّاد صهیونیستی که دشمن اسلام و مسلمین است، عادی کرده اند و بهتر است بدانند که با طناب پوسیده رژیم صهیونیستی به ته چاه خواهند رفت و نابود خواهند شد.

وی با اشاره به ضربه نیروی دریایی سپاه پاسداران به ارتش آمریکا در دزدی نفت ایران در دریای عمان گفت: این حرکت، حرکت تحقیر آمریکا بود و نشان داد که آمریکا و ارتش آمریکا در خانه عنکبوتی نشسته‌اند.

آیت الله خاتمی با اشاره به شکار پهپاد متجاوز آمریکایی، حمله به عین‌الاسد و مقابله نیروی دریایی سپاه با ارتش تروریستی آمریکا، گفت: اگر این تعبیر را بکنم که صدای شکسته شدن استخوان‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد و در آینده نزدیک ان‌شاءالله ساقط شدن همیشگی این دو رژیم جلاد را شاهد خواهیم بود، گزافه نیست.

وی انفجار‌های پیاپی در افغانستان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه حوادثی که در افغانستان می‌گذرد، بندبند وجود انسان را می‌لزراند، اظهار داشت: تردید نکنید خط، خط آمریکاست. اگرچه داعش این حملات را به عهده گرفته، ولی داعش دست پروده آمریکاست. دولت آمریکا می‌خواهد به حاکمان افغانستان بگوید ما نباشیم ناامنی است؛ شما بودید که عروسی‌ها تبدیل به عزا شد و این همه آدم کشته شد. امنیت افغانستان را هدف گرفته‌اند و نمی‌خواهند دولتی فراگیر که همه اقوام در آن باشند شکل بگیرد. حاکمان افانستان دیر بجنبند، باخته‌اند، باید به سرعت با این جلاد‌ها برخورد کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه خطبه دوم نمازجمعه تهران با بیان اینکه حریم مرجعیت حریم بایسته است، مرجعیت را یک سرمایه دانست و گفت: عراق را مرجعیت از چنگ انگلیس نجات داد، ایران اسلامی را مرجعیت آیت‌الله‌العظمی امام خمینی نجات داد. این سرمایه سرمایه نفیس و پاس‌گذاشتنی است. حریم همه مراجع باید دانسته شود، بخصوص شیخ المراجع، آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی، شخصیتی که همگام با انقلاب در تدوین قانون اساسی در مجلس خبرگان بود، در شورای نگهبان دبیر بوده و خاندان ایشان خاندان مبارزه با طاغوت‌اند.

وی با تشکر از حضور میدانی مسئولان گفت: رئیس‌محترم جمهور هر هفته یک سفر به مناطق دور و نزدیک دارد و گره‌کشایی می‌کند و در حادثه بنزین وارد وسط میدان شد. همچنین رئیس محترم قوه قضائیه مسافرت‌های استانی دارد و به امور زندانیان رسیدگی می‌کند. مجلس شورای اسلامی نیز قانون حمایت از جوانی جمعیت را تصویب کرد که قانون بسیار خوبی بود. این گام‌ها گام‌های ستودنی است.

آیت الله خاتمی در پایان تصریح کرد: با این حال یک تقاضا از مسئولان داریم و آن این است که مردم از این گرانی‌های افسارگسیخته و لحظه به لحظه، بینی و بین‌الله در رنج هستند، به داد برسید. دغدغه دارید، می‌دانم. می‌دانیم مشکلات چندساله، یکشبه حل نمی‌شود، ولی تقاضا می‌کنم سرعت حرکتتان را بیشتر کنید تا این مردم خوب بیشتر از این در رنج نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
با سلام و درود فراوان از دولت و مجلس محترم درخواست دارم واردات کالای خارجی همچون پوشاک و .... که در داخل تولید می شوند و به کارگر ایرانی و اشتقال اسیب می زند را با جدیت تمام ممنوع کنند با تشکر از مدیریت سایت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
امریکا قابل اعتماد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
کاش تو ژاپن به دنیا اومده بودم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
کاش هرجا جز خاورمیانه بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
باشگاه خبرنگاران جوان.شما را به خدا پیگیری کنید قرار است از فردا مدارس در استان کرمان حضوری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی برگزار شوند خواهشاً به گوش مسئولان برسانید اوضاع کرمان روز به روز بدتر شده در خیلی از شهرستانهای استان کرمان که مدارس حضوری بودند دانش آموزان در همان روز های اول کرونا گرفتند واقعا خیلی خیلی ممنون و سپاسگزار میشویم اگر پیکیری کنید دانش آموزان را نمیشود در مدرسه و کلاس کنترل کرد لا اقل تا آخر ماه آبان صبر کنند شاید اوضاع بهتر شد اما اگر بخواهند به هر دلایلی اصرار بر بازگشایی مدارس کنند هفته آینده کرونا در کرمان فاجعه میکند شما را به خدا در این چند ساعت پیش رو کمکی به بچه‌های معصوم و بی پناه کرمان بکنید
Romania
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
واکسن زدین دیگه از چی می ترسین؟
Ireland
ناشناس
۱۶:۰۸ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
تو فکر کنم معلم باشی که میخوای سر کار نری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
با این افکارت آینده بچه ات را تباه میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دقیقا وظایف این امام جمعه ها چیه بیان نماز جمعه بپا کنند یا تو هر زمینه تخصصی و غیر تخصصی نظر بدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دقیقا اصل وظیفه امام جمعه ها همینه بررسی وضعیت مردم و کشور نه اینکه فقط نماز بخونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
کاملا درسته سرعت درمذاکرات وحل مشکل معیشت وملزومات زندگی خیلی کنده انگار مسئولین از مردم نیستن وخبر ندارن شب رو به سختی روز میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
رفع تحریم در اختیار ما نیست در دست غربیهاست ؛ ما باید بدنبال خنثی سازی تحریمها باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
از کسانی میخواهید که مشکلات مردم رو حل کنند که خودشان باعث تنش و از بین رفتن برجام شدن بعدش مگه نمیگفتید برجام بده پس چی شد قرار بود اتشش بزنید که
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۴:۱۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
یه بزرگواری هم در قم درباره معیشت مردم به رییس مجلس سفارشی کرد // اما یه عده خشک مغز خیلی بدشون اومد
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی عاشق رئیسی
۱۳:۵۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
دولت اگر سرعتش بیشتر کنه توسط دوربین ها راهنمایی و رانندگی جریمه میشه مجبور است با سرعت مجاز حرکت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ای شیر مادرت حلالت آقای خاتمی بلاخره یه سخنرانی خوب از ائمه جمعه شنیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
حتمابشین‌تاآمریکامذاکره‌کنه‌همه‌تحریمهارولغوکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
آقای خاتمی ۴۰ ساله که هر روز دم از بهبود وضعیت میزنید وهرروزهم وضعیت بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
محمد فخری
۱۳:۳۳ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
بهترین کشور جایی است که مردمانش سالمترین بدن را داشته باشند!
آخرین اخبار