وقتی با رفتن ترامپ هدایای ده‌ها هزار دلاری وزارت خارجه آمریکا نیز گم می‌شود!

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند بازرس کل وزارت خارجه آمریکا پس از تحقیقات توانسته برخی از هدایای مفقود شده در دوران ترامپ را پیدا کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری شبکه ان بی سی نیوز گزارش داد بازرس کل وزارت خارجه آمریکا تعدادی از هدایایی را که ده‌ها هزار دلار قیمت داشتند و در دوران دولت ترامپ ناپدید شده بودند، کشف کرده است؛ هرچند برخی از این هدایا همچنان مفقود هستند.

بر اساس گزارش بازرس کل وزارت خارجه آمربکا، زمانی که افراد منصوب دولت ترامپ در ماه ژانویه دفاتر خود را ترک کردند و کار را به دیپلمات‌های دیگر سپردند؛ دیپلمات‌های جدید متوجه شدند اوضاع هدایا در وضعیت آشفته‌ای به سر می‌برد و برخی از هدایایی که اسامی شان در فهرست هدایا وجود دارد، در هیچ کجا یافت نمی‌شود.

طبق گزارش قبلی که شبکه ان بی سی نیوز آن را تهیه کرده بود، برخی از اقلام این هدایا شامل یک سکه طلای یادبود به ارزش ۵۰۰ دلار، هشت گلدان چینی و مسی به ارزش قریب به ۲۰ هزار دلار و چند کیسه شامل اقلام یادبود به مانند سینی‌های مفرغی، جعبه‌های مرمری و کیف‌های چرمی به چشم می‌خورد.

اما به نوشته «ان بی سی نیوز» مسأله عجیب‌تر آن بوده است که هیچ دوربین امنیتی نیز در محل وجود نداشته تا ثبت کند چه کسی به این خزانه وارد شده است؛ اما تحقیقات دفتر بازرسی کل نشان داد بخش «امنیت دیپلماتیک» استفاده از کارت ورود ۷۷ نفر را به این خزانه برای بیش از ۳ هزار بار از تاریخ ۳ اوت ۲۰۲۰ تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۱ به ثبت رسانده است.

این در حالی است که طبق این گزارش، بسیاری از این افراد از آن زمان از سمت‌های دولتی خود کناره گیری کرده اند و در نتیجه دفتر بازرسی کل وزارت خارجه نمی‌تواند آن‌ها را مجبور به همکاری در این پرونده بکند.

در نتیجه این تحقیقات، گلدان‌های ۲۰ هزار دلاری در یک انبار کشف شدند. حال به توصیه دفتر بازرسی کل وزارت خارجه، اقدامات امنیتی جدیدی برای جلوگیری از حواد مشابه بکار بسته شده است. این در حالی است که راز مفقود شدن برخی از هدایای گرانبها از جمله سکه یادبود و کیسه‌های گرانقیمت حاوی هدایای دیگر همچنان حل نشده باقی مانده است.

همچنین نکته جالب ایتجاست که بخش امنید دیپلماتیک وزارت خارجه آمریکا با تقاضا برای نصب دوربین خارج از خزانه مخالفت کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
این هدایای کوچک طبیعیه دزدیده بشن.توی کشور ما دکل نفتی گم میشه
آخرین اخبار