مدیر کل انتقال خون استان ایلام خبر داد؛

فعالیت تیم‌های سیار خونگیری در شهرستان‌های ایلام

اکبری دهبالایی گفت: در نیمه نخست امسال، ۶۱۷ نفر در شهرستان‌های مهران، هلیلان، ایوان، ملکشاهی و چرداول برای اهدای خون به تیم‌های سیار خونگیری انتقال خون مراجعه کرده‌اند.

مهدی اکبری دهبالایی، مدیر کل انتقال خون استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۸ هزار و ۴۸۲ نفر مراجعه کننده اهدای خون در سطح استان داشته‌ایم و در این مدت از ۷ هزار و ۱۶۷ نفر خونگیری صورت گرفته است.

او با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال شاهد رشد ۱۶ درصدی در مراجعه برای اهدای خون بوده‌ایم، اظهار کرد: ۶۱۷ نفر در شهرستان‌های مهران، هلیلان، ایوان، ملکشاهی و چرداول برای اهدای خون به تیم‌های سیار خونگیری انتقال خون مراجعه کرده‌اند که از مجموع مراجعه این افراد، ۵۸۲ واحد خونگیری انجام شده است.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام مطرح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۹ هزار و ۹۷۳ واحد خون و فرآورده‌های خونی در بین مراکز درمانی استان ایلام توزیع شده که شامل ۱ هزار و ۶۳ واحد خون فیلتره، ۴ هزار و ۹۷۶ واحد گلبول قرمز متراکم، ۱ هزار و ۸۷۲ واحد پلاسمای تازه منجمد شده، ۵۵۶ واحد رسوب کرایو، ۱ هزار و ۴۱۷ واحد پلاکت، ۲۲ واحد پلاکت آفرزیس و ۶۷ واحد گلبول قرمز شسته شده بوده است.

او بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۸ مراجعه اهدای پلاکت آفرزیس در سطح استان داشته‌ایم که از این تعداد، ۲۳ مورد اهدا انجام شده و این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته تنها ۲ مورد بوده است.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.