در جلسه شورای آموزش و پرورش قوچان مطرح شد؛

۴۰ درصد مدارس قوچان نیاز به بازسازی دارد

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش قوچان گفت: بالغ بر ۴۰ درصد مدارس قوچان نیاز مبرم به نوسازی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امین‌رضا مرآتی معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش قوچان گفت: بالغ بر ۴۰ درصد مدارس شهرستان قوچان نیاز مبرمی به نوسازی دارد که از محل کمیته برنامه‌ریزی شهرستان، مبلغ ۸ میلیارد ریال برای شروع عملیات ساخت دبستان آیت‌الله سعیدی تخصیص یافته است و این اعتبار به‌منظور افزایش سرانه آموزشی شهرستان و ساخت یک مدرسه جدید در نظر گرفته شده است.

حسن ولی زاده معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش قوچان نیز در این جلسه از نیاز مدارس قوچان به نوسازی خبر داد و گفت:  سرانه آموزشی استاندارد کشور ۸ متر مربع، این سرانه در استان خراسان رضوی در حال حاضر ۴/۸ متر مربع بوده که این رقم در قوچان ۶/۲ متر مربع است.
او با بیان این‌که ۴۰ درصد مدارس قوچان نیاز به تخریب و بازسازی دارند، افزود: در حال حاضر نیاز به نوسازی مدارس روستایی تقریباً مرتفع شده است، اما در سطح شهر نیاز مبرمی به نوسازی مدارس داریم و در حال حاضر ۵ مدرسه در طرح تخریب قرار گرفته و ۴ مدرسه دیگر نیز نیاز مبرم به مقاوم‌سازی دارند.

تأمین ۷۰۰ تبلت و گوشی هوشمند

مسعود شجاعی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قوچان در ادامه این جلسه به نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان قوچانی اشاره کرد و گفت: نرخ گذر پایه ششم به هفتم ۹۹/۷۴ و نهم به دهم ۸۴/۶۳ ثبت شده است.

او افزود: دلایل اصلی ترک تحصیل دانش‌آموزان را ازدواج، بیماری، فوت، فقر، عدم دسترسی به مدرسه در محل سکونت، مختلط بودن مدارس (به ویژه در روستا‌های کم جمعیت)، اشتغال به کار، بیماری والدین، عدم دسترسی به تجهیزات و امکانات آموزش مجازی است.


بیشتر بخوانید


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: برای کاهش ترک تحصیل دانش‌آموزان، راهکار‌هایی از جمله پرداخت بخشی از هزینه سرویس دانش‌آموزی و معرفی دانش‌آموزان به مدارس شبانه روزی به کار گرفته شده است و در سال گذشته با جذب کمک خیرین، تعداد ۷۰۰ دستگاه گوشی هوشمند و تبلت تهیه و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

تلاش برای کاهش نرخ ترک تحصیل

علی اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش قوچان نیز در این در جلسه، با دغدغه‌مند خواندن مسئولین آموزش و پرورش در خصوص ترک تحصیل دانش‌آموزان،گفت: در شهر‌های جنوبی خراسان رضوی، ثبت نام دانش‌آموزان اتباع صورت می‌گیرد که طبعاً نرخ ترک تحصیل در این قشر نیز بالاست.

او افزود: در قوچان، ترک تحصیل حتی یک دانش‌آموز باید دغدغه تمام مسئولین شهری باشد تا دست در دست آموزش و پرورش و همقدم با این اداره، در کاهش نرخ ترک تحصیل حرکت کنند.

رئیس آموزش و پرورش قوچان ادامه داد: بر این اساس، خانه‌های بهداشت روستایی و شبکه بهداشت شهرستان با اعلام آمار دانش‌آموزان سنین دوره‌های آموزشی پیش دبستانی و اول ابتدایی به مدیران مدارس و نمایندگان آموزش و پرورش در جهت کاهش نرخ بازماندگان از تحصیل و به تبع آن، ترک تحصیل کمک کنند.

 

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.