چین: با همکاری روسیه مذاکرات احیای برجام را پیش می‌بریم

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد بازگشت به مذاکرات برجام باید با در نظر گرفتن منافع همه طرف‌ها و بر اساس احترام متقابل انجام شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه چین امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد پکن قصد دارد با تلاش‌های مشترک با مسکو، مذاکرات بر سر احیای توافق هسته‌ای ایران را پیش ببرد.

 در این بیانیه‌ آمده است: دیپلمات‌های چین و روسیه در گفتگوی تلفنی که با هم داشتند درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات به اجماع رسیدند.

این بیانیه تاکید می‌کند که بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک در مورد برنامه هسته‌ای ایران (برجام) باید با در نظر گرفتن منافع هر یک از طرف‌ها و بر اساس احترام متقابل انجام شود.

بر اساس تفسیر گفتگوی تلفنی ما ژائو و سرگئی ریابکوف، معاونان وزرای  امور خارجه چین و روسیه، پکن و مسکو آماده ادامه تعاملات راهبردی هستند و به طور مشترک مذاکرات بر سر توافق هسته‌ای ایران را حل و فصل خواهند کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پیشتر در جریان اجلاس سران گروه ۲۰ گفته بود که مسکو به طور کامل از بازگشت به برجام به شکل اولیه آن حمایت می‌کند.

سند توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵  از سوی پنج نماینده دائم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان با تهران امضا شد. دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج شد و حالا جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها مدعی آمادگی خود برای بازگرداندن آن شده است. ایران و گروه چهار بعلاوه یک (روسیه، انگلیس، آلمان، چین و فرانسه) با حضور غیرمستقیم آمریکا از ماه آوریل در وین در مورد این موضوع گفتگو می‌کنند.

بر اساس آنچه که اولیانوف، نماینده روسیه در مذاکرات وین اعلام کرده شروع دور بعدی مذاکرات برای ۲۹ نوامبر (۸ آذر) برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۰
تنها کسایی که واقعا میخوان برجام اجرا بشه همینان و جنک اروپاییا با آمریکائیا سر برجام جنگ زرگریه
آخرین اخبار