رئیس پلیس راه:

هنگام بارندگی تا سه برابر سوانح رانندگی در استان همدان افزایش می‌یابد

رئیس پلیس راه استان همدان گفت:در هنگام بارندگی آمار سوانح و تصادفات رانندگی به علت لغزندگی جاده‌های استان تا سه برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،سرهنگ رضا عزیزی,رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد:به طور متوسط روزانه ۳۰ تا ۴۰ سانحه فوتی، جرحی و خسارتی در جاده‌های برون شهری استان همدان روی می‌دهد که ۸۰ تا ۸۵ درصد این سوانح خسارتی هستند.

او ادامه داد:با اشاره به اینکه بارش باران تمامی جاده‌های استان را لغزنده کرده است، گفت: هنگام بارندگی و لغزنده شدن سطح جاده‌های آمار سوانح و تصادفات رانندگی تا سه برابر افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راه استان همدان افزود:به دنبال ریزش باران و لغزنده شدن سطح جاده ها، این آمار به ۱۰۰ تا ۱۲۰ سانحه در روز می‌رسد و عمده سوانح نیز در ۲ ساعت نخست بارندگی به علت کاهش اصطکاک ناشی از شسشته شدن چربی، گازوئیل و گرد و خاک سطح جاده و لغزنده شدن محور روی می‌دهد.

سرهنگ عزیزی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی و کاربران ترافیکی جاده‌های استان توصیه کرد که هنگام بارندگی از تردد و سفر‌های غیر ضروری در سطح جاده پرهیز کنند همچنین در صورت ضرورت ضمن رعایت دقیق موازین و قوانین رانندگی، سرعت مطمئنه و فاصله طولانی مناسب خودرو را در حین حرکت حفظ کنند.

او اظهار داشت: هر چند سرعت مجاز پیش بینی شده برای برخی از مسیر‌ها ۹۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت است، اما در صورت بارندگی و لغزنده شدن سطح جاده به علت کاهش چشمگیر اصطکاک لاستیک با سطح جاده، باید سرعت خودرو به مراتب کاهش داده شود.

رئیس پلیس راه استان همدان گفت:بیشتر تصادفات رانندگی در زمان بارش به علت تردد با سرعت غیر مطمئنه روی می‌دهد چرا که در این مواقع به علت کاهش اصطکاک سطح جاده، لیز خودرون خودرو و بروز هر گونه حادثه از جمله انحراف و خروج از مسیر وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان همچنین افزود: فعالیت سامانه بارشی که از روز گذشته (چهارشنبه) آسمان استان را فرا گرفته، امروز با شدت بیشتری ادامه دارد به نحوی که در بیشتر ساعات شاهد بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق در سطح استان خواهیم بود.

محمدحسن باقری شکیبافزود: براساس نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه در مناطق شرقی و جنوب شرقی استان همدان به خصوص شهر‌های ملایر، فامنین و قهاوند است.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه، آزاد راه، راه اصلی، فرعی، روستایی، شوسه و خاکی است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.