باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

گلایه رانندگان از آزمون‌های بدون نتیجه/ بار کارت هوشمند رانندگان خودرو‌های سنگین به مقصد نمی‌رسد

تعدادی از رانندگان خودروهای سنگین در خراسان جنوبی از اعلام نشدن نتایج آزمون های دریافت کارت هوشمند رانندگان که سبب بیکاری آن ها شده است، گلایه دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طبق مقررات موجود، رانندگان خودرو‌های سنگین به منظور حمل بار و یا مسافر باید دور‌های آموزشی و آزمون‌هایی را پشت سر بگذارند.

برای تکمیل مدارک یک راننده خودروی سنگین، نیاز است تا ۶ گام از جمله انجام آزمایشات پزشکی، دریافت گواهینامه و دریافت کارت هوشمند طی شود تا مدارک یک راننده کامل شود.

یکی از این مراحل که آزمون دادن برای دریافت کارت هوشمند است برای رانندگان مشکل به وجود آورده است و سبب شده تا به دلیل اعلام نشدن نتایج آزمون، رانندگان نتوانند بارنامه دریافت کنند و رانندگان اتوبوس‌های مسافربری نیز نمی‌توانند در جاده فعالیت کنند.

خانه نشینی راننده به دلیل اعلام نشدن نتیجه آزمون

هاشمی یکی از رانندگان خودروی سنگین در خراسان جنوبی می‌گوید: در ۳ نوبت از شهریور ماه آزمون‌ها برای دریافت کارت هوشمند رانندگان برگزار شده است که البته برگزاری آزمون نیز با تأخیر‌هایی مواجه شده است.

او ادامه می‌دهد: قرار بوده است ظرف ده الی بیست روز نتایج روی سامانه اعلام شود و رانندگانی که پذیرفته شده اند، کارت هوشمند برایشان صادر شود تا بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند.

هاشمی اظهار می‌کند: با وجود گذشت دو ماه از آزمون ها، هنوز هیچ نتیجه‌ای اعلام نشده است و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی که رابط رانندگان با سازمان راهداری کشور است، در این زمینه پیگیری‌هایی انجام داده است، اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.


بیشتر بخوانید


این راننده با اشاره به اینکه اعلام نشدن نتایج سبب بیکار شدن رانندگان شده است و نمی‌توانند کار کنند، بیان می‌کند: گویا لیست نمرات به تهران ارسال شده است و از طریق سازمان مرکزی و واحد آموزش این سازمان باید امور انجام شود.

او می‌گوید: گاهی اوقات آموزشگاه متولی برگزاری آزمون‌ها را مقصر می‌دانند، اما این آموزشگاه نمرات را به موقع تحویل داده و آزمون‌ها نیز با سلامت کامل برگزار شده است.

هاشمی عنوان کرد: طبق قول داده شده باید تا یک هفته دیگر مشکل رانندگان رفع شود تا بتوانند دوباره فعالیت کنند و هر راننده‌ای که بدون کارت هوشمند فعالیت کند، مشمول جریمه و حتی مجازات‌های قضایی می‌شود.

قول هفته آینده را دادند

برای پیگیری این موضوع گفتگو کردیم با گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تا از آخرین اقدامات انجام شده برای رفع مشکل رانندگان مطلع شویم.

او در این گفتگو گفت: آزمون‌های دریافت کارت هوشمند برای چندین رسته شغلی از جمله راننده باری، مسافری، کالا‌های خطرناک و مدیران فنی برگزار می‌شود.

گرجی اظهار کرد: از مشکل رانندگان با خبر هستیم و تمامی اسناد و مکاتبات موجود است و نشان می‌دهد که پس از برگزاری هر مرحله از آزمون ها، نمرات به واحد آموزشی سازمان راهداری کشور ارسال شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: پیگیری‌های فراوانی انجام شده است تا نتایج زودتر اعلام شود، اما این آزمون یک آزمون کشوری است و نتایج سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود که باید همگی بررسی شوند و برخی دیگر از استان‌ها نیز با این مشکل رو به رو هستند.

او گفت: طبق پیگیری ها، قرار شده است ظرف یک هفته آینده، نتایج اعلام و کارت هوشمند برای رانندگان صادر شوند تا بتوانند ادامه فعالیت داشته باشند؛ در غیر این صورت از جانب اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اقدامات لازم انجام خواهد شد تا موضوع به سرانجام برسد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی از خرم آباد
۲۱:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
دو ماهه آزمون قبول شدم مدرک فنی و حرفه ای هم گرفتم. ولی تو بخش اسعلام دوره آموزشی رانندگان راهداری ثبت نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱
خیلی مسخره هستش تجربه رانندگی با کار کردن به دست میاد نه با کتاب و جزو خوندن خدایا به داد مردم برس به خدا همین ازمون که میگیرن فقط بخاطر پول زیادی گرفتن از مردم وگرنه اگه راست میگن کلاس مجانی کنن
Iran (Islamic Republic of)
حسن سلیمیان
۱۳:۲۶ ۰۹ فروردين ۱۴۰۱
من همه ازمونهاراقبول شدم ۵ماهه منتظرصادرشدن کارت هوشمندتوسط دفترپیشخان هستم .آنها میگن سازمان راهداری ثبت قبولیهارابه دفترپیشخان اعلام نمیکنندتاماکارت راصادرکنیم به هرجای هم مراجعه میکنیم کسی جواب نمی‌دهد.بخدابادوتابچه بکارنشستم خونه لنگ کارت هوشمندم .اصفهان حسن سلیمیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
فقط خدا به داد ما برسه همین
Iran (Islamic Republic of)
امیدعلی
۲۱:۱۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
تورو خدا به فکرماباشین چندماه هس بیکارم فقط منتظرکارت هوشمندم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۰۹ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
شغل خودشونو تو راهداری دارن و حقوقشونو سر موقع میگیرن، اصلا به فکر راننده ها نیستن که اونام زندگی دارن ،خرج دارن
Iran (Islamic Republic of)
ایوب عرفانیان
۰۱:۴۲ ۲۴ دی ۱۴۰۰
مسخرشو در اوردن چندماه بیکار هستم منتظر کارت هوشمند،یکی به داد ما برسه