احیای پوشش گیاهی ۲۴ هزار هکتار از مراتع استان سمنان

رئیس اداره امورمراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: عملیات احیای پوشش گیاهی (عملیات بیولوژیک) در سطح ۲۴ هزار هکتار از مراتع استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره امورمراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: در راستای احیای پوشش گیاهی، جلوگیری از فرسایش خاک وحفظ منابع آب زیرزمینی، افزایش علوفه تولیدی و همچنین توسعه گونه‌های گیاهی دارویی و صنعتی، عملیات احیای پوشش گیاهی تحت عنوان عملیات بیولوژیک شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، تبدیل دیمزار‌های کم بازده و ذخیره نزولات آسمانی در مراتع شهرستان‌های شاهرود، سمنان، سرخه، آرادان، مهدیشهر، دامغان، گرمسار و میامی در سطح بیش از ۲۴ هزار هکتار از سال ۱۳۹۵ تا کنون اجرایی گردید.

سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع در جمع خبرنگاران افزود: از سطح عملیات احیایی انجام شده در مراتع استان بیش از ۱۸ هزار هکتار به توسعه گیاهان دارویی –صنعتی بومی استان اختصاص یافته که نقش مهمی در اشتغالزایی و افزایش درآمد مرتعداران و بهره برداران از مراتع و کاهش فشار چرای دام بر مراتع داشته است.

وی بیان داشت: اجرای عملیات احیایی با گیاهان دارویی در مراتع استان با مشارکت مرتعداران، جوامع محلی و بهره برداران این عرصه‌ها صورت پذیرفته است و در همین راستا کارگاه‌های آموزشی متعددی در جهت آموزش بهره برداران برگزار گردیده است.

ولیئی به بخشنامه رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر لزوم تهیه طرح‌های مرتعداری تا پایان سال ۱۴۰۰ برای مراتع استان اشاره و افزود در قالب طرح‌های مرتعداری سایر پتانسیل‌های موجود و درآمدزا در مرتع اعم از گیاهان دارویی، پرورش آبزیان، گردشگری و ... شناسایی و برای آن طرح تلفیقی بمنظور افزایش درآمد مرتعداران و کاهش فشار چرای دام در مراتع تهیه و اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار