زارع:

شهر صدرا فاقد زیرساخت‌های شهری است

رئیس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا گفت: توسعه شهرصدرا مطابق با برنامه‌ریزی شهری پیش نرفته و فاقد زیرساخت‌های شهری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرتضی زارع، رئیس کمیسون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در نشست خبری با بیان اینکه امکانات فاز دو شهر صدرا از روستا هم کمتر است و هیچ زیرساختی برای این فاز تعریف نشده است، گفت: متاسفانه فاضلاب در خیابان‌ها رها میشود و یکسری تعاونی‌ها بودند که تعهداتی داشتند و متاسفانه کسی پیگیر این تعهدات نشد. البته این شهر نیز مشکل آموزش، مدارس و ... را نیز دارد و باید کجا صدا و فریاد بزنیم؟

او با ابراز تاسف ازاین موضوع که هیچ کسی پاسخگو نیست، بیان کرد: خانواده‌ها برای تحصیل و آموزش فرزندانشان به شیراز میآیند.

زارع با انتقاد از کم کاری‌هایی که در حوزه توسعه زیرساخت‌ها در گذشته صورت گرفته بیان کرد: بیش از ۳۰ سال از احداث شهر جدید صدرا می‌گذرد و هنوز در حوزه‌هایی نظیر دفع اصولی فاضلاب، زیرساخت‌های بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و سرانه فضای سبز شهر با کمبود‌های زیادی روبرو هستیم.

 زارع خاطرنشان کرد: قبل از انتخابات گفتیم که جیبمان را بستیم و دهانمان را باز میکنیم مردم شهر صدرا نباید قربانی ناکارآمدی‌ها شوند.

این مسئول شهری گفت: شهر صدرا با مشکل حمل و نقل مواجه است چرا که این کم کاری بعهده مسئولان شهرداران قبلی است که چرا برای پیش بینی جمعیت ۵۰۰ هزار نفری این شهر اقداماتی انجام نداده اند. از مسئول شیراز عاجزانه میخواهیم تا به کمک ما بیایند.

زارع به نقش ارزنده بزرگراه قره پیری اشاره کرد و گفت: این جاده اگر احداث شود فاصله شهر صدرا تا شیراز ۹ دقیقه کمتر خواهد شد و با بهره برداری از شاهراه‌های ارتباطی شاهد خروج شهر جدید از بن بست ارتباطی خواهیم بود.

او با تاکید بر اینکه تمام مشکلات نباید برای یک مدیر تجمیع شود، بیان کرد: انتقادات زیادی از جاده دوکوهک داریم و در بازدید پیمانکار مربوط قول دادند تا ۲۵ روز آینده یک لاین را زیر بار ببرند تا لاین بعدی تا قبل از عید به بهره برداری برسد.

رییس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه تصریح کرد: سرانه استاندارد فضای سبز ۱۲ تا ۱۴ متر مربع به ازای هر نفر است که این آمار در شهر جدید صدرا ۳ تا ۵ است. یکی از دلایل این فقر سرانه سبز به مشکلات کم آبی و محدودیت منابع باز می‌گردد که با استفاده از تصفیه پساب‌ها به دنبال جبران آن هستیم.

او با انتقاد از اینکه شهر صدرا نیازمند توسعه فضا‌های درمانی است اظهار داشت: در پهنه شهر جدید درمانگاهی است که بیش از ۹۰ درصد عملیات احداث آن انجام پذیرفته و به حال خود رها شده و این در حالی است که در صدرا حتی یک درمانگاه شبانه روزی دولتی هم وجود ندارد و در عین حال قطب پیوند کبد خاورمیانه است و از رسانه‌ها میخواهیم در این زمینه مطالبه‌گر باشند.

زارع در ادامه با تشریح سیاست‌های مدیریت شهری در دوره جدید گفت: در شورا و شهرداری به دنبال ایجاد درآمد‌های پایدار و پرهیز از خام فروشی هستیم تا به موازات این سیاست‌ها شاهد رونق اشتغال باشیم. در همین راستا با مشرکت شهرداری شیراز به دنبال اجداث یک میدان میوه و تره بار در محور غربی کلانشهر شیراز هستیم. همچنین با ایجاد کارخانه اسفالت به دنبال کسب درامد پایدار هستیم.

این مقام مسئول قابلیت‌های شهر جدید صدرا در حوزه گردشگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: مجوز بالن سواری برای شهروندان و گردشگران اخذ شده و به زودی راه اندازی خواهد شد.

رییس کمیسیون عمران و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر صدرا در ادامه با قدردانی از عملکرد معاونت فرهنگی شهرداری افزود: ۱۱۰ خانواده از شهدای معزز شناسایی شده اند و المان‌های شهدا در سطح شهر نصب خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار