زلزله ای برای دیده شدن محرومیت زاگرس نشینان

تعدادی از گروه های جهادی با حضور در مناطق زلزله زده اندیکا استان خوزستان به یاری زلزله زدگان این منطقه شتافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سجاد جلیلیان دبیر کل ائتلاف ملی زاگرس نشینان در حاشیه سفر به مناطق زلزله زده شهرستان اندیکا استان خوستان با بیان اینکه زلزله اندیکا آسیب هایی را به مناطق شمالی استان خوزستان وارد کرد است، اظهار کرد، این زلزله باعث شد که این مناطق محروم و مظلوم بیشتر مورد توجه مسئولین قرار بگیرند شاید تا یک ماه پیش و قبل تر از این زلزله کمتر مسئولی در ایران اسم اندیکا را شنیده بود اما با رخ دادن این حادثه امروز اندیکا کانون توجه بسیاری از نهاد های ملی و مسئولین شده است که انشاا... نگاه جهادی و توسعه محور به این شکل تداوم داشته باشد.

جلیلیان در ادامه افزود: ائتلاف ملی زاگرس به عنوان محور وحدت استان های منطقه زاگرس همواره در تلاش برای گفتمان سازی توسعه محور 15 استان زاگرس بوده است و در شرایط فعلی زلزله اندیکا نیز با جمع آوری کمک های مردمی، به یاری زلزله زدگان و ساکنین این منطقه اقدام کرد.

جلیلیان افزود: در روزهای آخر و با همت اعضای محترم ائتلاف و خیرین تعداد 400 پتوی گرم خریداری شد و با کمک کمیته امداد شهرستان اندیکا و قرارگاه جهادی امام رضا استان در مناطق توزیع گردید.

دبیرکل ائتلاف ملی زاگرس نشینان گفت: با سفر یک روزه ای که به این مناطق داشتیم از روستای های بخش چلو که بیشترین خسارت را در این زلزله دیده بودند بازدید کردیم و توانستیم در جریان آخرین وضعیت زلزله زدگان قرار بگیریم آنچه که بیشتر از موضوع خسارات زلزله توجه ما را جلب کرد وضعیت نامناسب معیشت ساکنان منطقه اندیکا بود که نیازمند همت مسئولین و خیرین برای ایجاد اشتغال پایدار و زیرساخت های عمومی و رفاهی است که باتوجه وجود سرمایه ارزشمند نیرو انسانی؛ با مدیریت صحیح و برنامه ریزی کارآمد می تواند زمینه ارتقاء رفاه ساکنان و برون رفت از چالش عدیده ای متاثر از وضعیت اقتصادی نابسمان مردم را مرتفع سازد.

جلیلیان یادآور شد: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور انتظار می رود دستگاه های اجرایی از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا قبل فصل سرما تمهیدات مناسبی برای اسکان مردم منطقه اتخاذ نمایند و در سفرهای آتی دولت به این مناطق دیگر نگرانی وجود نداشته باشد. 

در پایان دبیرکل ائتلاف ملی زاگرس نشینان افزود: از جمله اهداف این ائتلاف بستر سازی برای هم اندیشی نخبگان و فعالان علمی – فرهنگی- اقتصادی این استان های در راستای توسعه زیرساخت های این مناطق است که عموما از مناطق محروم کشور هستند و در همین راستا همایش توسعه و اشتغال پایدار مناطق محروم زاگرس نشین در آذر ماه امسال با مشارکت دانشگاه ها، مراکز علمی، دستگاه های های اجرایی و سیاستگذاری ملی و محلی توسط ائتلاف ملی زاگرس نشینان برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.