چشم انداز ۶ ماهه استاندار تهران برای پاکسازی پایتخت از آسیب‌های اجتماعی

منصوری درباره اقدامات و برنامه‌های استانداری تهران برای کاهش مسائل و آسیب‌های اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن منصوری در پایان جلسه قرارگاه آسیب‌های اجتماعی استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز با حضور همه دستگاه‌های اجرایی، اجتماعی، امنیتی و انتظامی اولین جلسه تشکیل شد. این جلسه یک هماهنگی و عزم بین همه دستگاه‌ها برای مسائل اجتماعی و اهم از آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: عزم همه دوستان برای کوتاه مدت است تا ظرف ۶ ماه، شهر تهران را از برخی مسائل مثل کودکان خیابانی، معتادان متجاهر پاکسازی و شهر را برای زندگی بهتر مردم آماده کنیم. البته کمترین کار جمع آوری است و یک برنامه ۶ ماه تا یکساله در رابطه با نگهداشت این افراد داریم تا اجتماعی شوند و اشتغالشان فراهم شود.

استاندار تهران با بیان اینکه آسیب شناسی جدی درباره این موضوعات انجام داده ایم، گفت: معتقدیم عزم و اراده جدی و استمرار در اجرای این طرح‌ها، نقطه محوری است،  در گذشته هماهنگی لازم در این خصوص بین دستگاه‌ها وجود نداشته که حالا به وجود آمده و پشتیبانی جدی هم از سوی شهرداری انجام شده است. کار خیلی سخت نیست و در کشور نمونه‌های آن را هم داشته ایم. مساله اصلی در  حفظ و نگهداشت اشتغال است که تدبیر اندیشیده ایم تا انجام شود.

پایتخت را به الگوی کشور تبدیل می کنیم

در ادامه سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ ضمن تشکر از استاندار و شهردار برای تشکیل این جلسه و شرایط، اظهار کرد: نیروی انتظامی به عنوان مجری که باید در کف خیابان باشد و بازوی اجرایی این دو دستگاه است، امروز پای کار بودن خود را اعلام کرد. بیش از ۱۰ هزار نفر معتاد رها شده  و چهار هزار معتاد متجاهر دارای مشکلات داریم. کودکان خیابانی زیادی هم داریم که توسط باند‌ها نگهداری می‌شوند. پلیس با اشرافیتی که بر روی این باند‌ها دارد به محض فراهم شدن بستر‌های لازم توسط استانداری و شهرداری، می تواند با این افراد برخورد کند و پایتخت را به عنوان یک الگو برای کشور قرار دهد.

چشم انداز ۶ ماهه استاندار تهران برای پاکسازی پایتخت از آسیب‌های اجتماعی

وی ادامه داد: متاسفانه بخش زیادی از افراد از اتباع هستند و فعلا شهروند ما محسوب می شوند و طبق قانون آن‌ها را جمع آوری می‌کنیم. قبل از هر فعالیتی بعد از نیمه شب و زیست شبانه، باید نظم، امنیت و آرامش را فراهم کنیم. اگر شرایط فراهم شود ما مشکلی برای انجامش نداریم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار