تلاش شهرداری حمیدیا برای زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق کمتر توسعه یافته شهر

شهردار حمیدیا از اهتمام ویژه شهرداری حمیدیا برای ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی در مناطق کمتر توسعه یافته شهر خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، امیر شاکری شهردار حمیدیا در حاشیه بازید مشترک با سید محمد رستگاری فرماندار یزد از پروژه‌های شاخص شهرداری حمیدیا، با اشاره به ارتباط تنگاتنگ موجود بین شهرداری حمیدیا و فرمانداری یزد در ادوار مختلف و نگاه ویژه فرمانداران یزد به این شهر به عنوان مجموعه ورودیِ جنوبیِ مرکز استان، گفت:  در دوره کنونی نیز تعامل و ارتباطات تنگاتنگی در حوزه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بین شهرداری حمیدیا و فرمانداری یزد برقرار است و شهرداری برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود در حوزه‌های مختلف، از نظرات و راهبرد‌های فرماندار و معاونین فرمانداری استفاده می‌کند.

او به حضور فرماندار یزد و معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری در شهر حمیدیا و بازدید از پروژه‌های شاخص شهرداری اشاره و تصریح کرد: در جریان این بازدیدها، ضمن بررسی آخرین وضعیت پروژه ها، مسائل و مشکلات پیش روی اجرای آن‌ها احصاء و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

شهردارحمیدیا با بیان یکی از تاکیدات فرماندار یزد افتتاح و بهره برداری از پروژه ها، طبق برنامه زمانبندی بود، خاطرنشان کرد: شهرداری حمیدیا نیز روی این مهم حساس است و در برهه‌های زمانی مختلف تکمیل پروژه‌ها در موعد مقرر را به پیمانکاران متذکر می‌شود.

شاکری در ادامه با اشاره با اینکه در جلسات و بازدید‌های قبلی فرماندار یزد تاکید ویژه‌ای بر توسعه بخش محروم شهر بود، بین کرد: در بازدید امروز فرماندار از مناطق کمتر توسعه یافته شهر، در خصوص اقدامات و فعالیت‌های انجام شده و در حال انجام، اظهار رضایت کرده و بر توسعه این مناطق تاکید نمود.

او با اشاره به اهتمام شهرداری حمیدیا جهت ارتقاء شاخص‌های کیفیت زندگی در مناطق محروم، اظهارداشت: فرهنگسرای اندیشه یکی از پروژه‌های در حال انجام در منطقه قاسم نقی و اسد آباد بوده و در راستای زدودن عنوان محروم و محرومیت و رفع نیاز‌های فرهنگی و ورزشی از این مناطق تعریف و در حال اجرا است.

شهردار حمیدیا ادامه داد: بر اساس برنامه زمانبندی، این پروژه ظرف یک سال و نیم آینده به بهره برداری می‌رسد.

شاکری به برنامه‌های شهرداری در راستای بهبود وضعیت سیما و منظر شهری در مناطق محروم تا پایان سالجاری اشاره و تصریح کرد: امیدواریم در پرتو اقدامات در حال انجام شاهد ایجاد وضعیت بسیار مناسب و مطلوبی در بحث شهرسازی و سیما و منظر شهری در این مناطق باشیم.

او در بخش دیگری از سخنانش به لزوم جداسازی آب فضای سبز از آب شرب با توجه به کمبود منابع آبی شهر و استان پرداخت و گفت: در این راستا طرح جامع جداسازی فضای سبز از آب شرب از سال گذشته آغاز شد و در جهت اجرای این طرح، در نخستین ماه‌های سالجاری پروژه احداث دو مخزن ذخیره آب، کلنگ زنی شد که این مخازن در هفته آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار حمیدیا از بهره برداری از بخش عمده طرح جامع جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهر تا پایان آذرماه خبرداد و اظهارداشت: با بهره برداری از این پروژه، ۷۰ درصد انشعابات آب شرب ایجاد شده در پارک ها، بلوار‌ها و میادین برای آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار میگرفته حذف شود.

شاکری با بیان اینکه در حوزه توسعه معابر شهر حمیدیا و بهسازی معابر، آزاد سازی‌های خوبی انجام شده است، افزود: یکی از پروژه‌های آزادسازی شهرداری حمیدیا، خیابان امیرالمومنین (ع) بود که پس از اجرای عملیات آن، مشکلاتی در زمینه اجرای خط فاضلاب مشکلاتی پیش آمد، اما خوشبختانه با پیگیری امروز فرماندار این مشکل حل و مقرر شد دستگاه متولی از فردا پروژه را آغاز کرده و خیابان را برای آسفالت و سنگ جدول گذاری توسط شهرداری آماده کند.

او در بخش دیگری از سخنانش یکی از برنامه‌های شهرداری‌ها را بازپیرایی و استفاده بهینه از فضا‌های سبز درون محله‌ای دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم اینکه شهرداری امکانات خوبی را در پارک‌های درون محله‌ای ایجاد کرده و هزینه‌های قابل توجهی برای نگهداری آن مصروف می‌شود، اما در بعضی از مواقع استفاده‌های بسیار خوبی از آن‌ها نشده و شهروندان بنابر دلایل مختلفی از این فضا‌ها استفاده نمی‌کنند.

شهردار حمیدیا با بیان اینکه بهینه سازی و تخصصی کردن پارک‌های درون محله‌ای شهر برای خانواده ها، به صورت ویژه در دستورکار شهرداری قرار گرفته است، اظهارداشت: طرح بازپیرایی پارک، ولی رشتی به عنوان یکی از پارک‌های بزرگ درون محله‌ای با لحاظ نظرات اهالی محله آماده شده و ظرف چند هفته آینده برای ساخت، به مناقصه گذاشته می‌شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار