احسانی: اعتراض به قضاوت داوران در کاراته همیشه وجود داشته است / کاراته کا‌های جوان در مسابقات انتخابی تیم ملی خوش درخشیدند

دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته در خصوص مرحله پایانی مسابقات انتخابی تیم ملی توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله پایانی انتخابی تیم ملی کاراته آقایان در حالی برگزار شد که این مسابقات با برخی حواشی رو به رو بود. در رقابت وزن منفی ۶۷ کیلوگرم امیر مهدی زاده، دارنده مدال طلای مسابقات جهانی پس از سه دور شکست مقابل حریفان به قضاوت داوران اعتراض کرد و حاضر به ادامه رقابت نشد و سالن مسابقات را ترک کرد. در وزن مثبت ۸۴ کیلوگرم نیز سجاد گنج زاده، کاراته کای طلایی کشورمان در مسابقات المپیک در بازی اول صالح اباذری را شکست داد، اما در بازی دوم شکست خورد و در بازی سوم نیز با نتیجه سه بر ۲ مغلوب شد. به همین دلیل به قضاوت داوران اعتراض کرد و دیگر حاضر به انجام ۲ مسابقه دیگر نشد تا تکلیف نماینده این وزن در مسابقات جهانی تاکنون نامعلوم باشد.

علیرضا احسانی، دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته در  گفت و گو با خبرنگار ما در خصوص مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته اظهار کرد: من در روز برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در سالن حضور نداشتم و به طور قطعی نمی‌توانم نظر بدهم، اما جوانان عضو تیم ملی که تمریناتشان قبل از المپیک ۲۰۲۰ توکیو شروع شده بود، با توجه به نتایجشان  در این مسابقات نمایش خوبی ارائه دادند و جای خوشبختی است که در اوزان مختلف کاراته کا‌های جوان خوبی داریم.

او درباره اعتراضات به داوری این مسابقات گفت: در مسابقات کاراته و در ۲ بخش کاتا و کومیته، همیشه به قضاوت داوران اعتراض وجود داشته است و خواهد داشت. به دلیل این که ضربات در کاراته به سرعت زده می‌شوند، دیدن برخی از صحنه‌ها برای داوران سخت است و اشتباهات فردی نیز می‌توانند در نتیجه یک مسابقه تاثیر گذار باشند.

او خاطرنشان کرد: شورای فنی راهبردی کاتا، طرحی را برای انتخاب نفرات تیم ملی کاتای انفرادی و تیمی مطرح کرده است که به ترتیب ۳ نفر از شورای فنی راهبردی کاتا، ۳ نفر از داوران و ۳ نفر از اعضای کمیته فنی فدراسیون در مسابقات انتخابی این رقابت‌ها را بررسی کرده و نتایج را اعلام کنند. این طرح بسیار خوبی است و می‌تواند برخی از حواشی را نیز کم کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار