خروج دیپلمات‌های اماراتی از لبنان

وزارت امور خارجه امارات با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که همه دیپلمات‌ها و کارکنان اداری سفارت این کشور در بیروت و اتباع اماراتی به وطن خود بازگشته اند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خالد عبدالله بلهول، معاون وزیر امور خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات در بیانیه‌ای از پایان «بازگشت دیپلمات‌ها و کارکنان اداری سفارت این کشور در بیروت و اتباع اماراتی به وطن» خبر داد و اعلام کرد: عملیات خروج همه دیپلمات‌ها و کارکنان اداری از لبنان و بازگشت اتباع اماراتی به کشورشان با توجه به شرایط امنیتی و سیاسی کنونی لبنان و تصمیم‌گیری‌های دولت امارات، به پایان رسید.

وی در ادامه به موضوع امنیت اتباع امارات در خارج از کشور اشاره و تاکید کرد: وزارت خارجه امارات برای هماهنگی بازگشت آن‌ها به وطن، با شهروندان حاضر در لبنان در ارتباط است.

در پی اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که مجری شناخته شده در جهان عرب است مبنی بر اینکه جنگ عربستان سعودی علیه یمن بیهوده است، عربستان سفیر خود در بیروت را فراخواند و پس از احضار سفیر لبنان در ریاض خواستار ترک عربستان شد.

امارات نیز در پشتیبانی از اقدامات اخیر عربستان علیه لبنان همراه با چند کشور دیگر، اقدام به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی خود با لبنان کرد.

با افزایش تنش‌ها بین ریاض و بیروت پس از اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع‌رسانی لبنان که اعلام کرده بود عربستان و امارات به یمن حمله کرده و جنبش انصارالله تنها از خود دفاع می‌کنند، افزایش یافته است و ساعاتی پیش، عربستان ضمن فراخواندن سفیر خود از لبنان، به سفیر لبنان ۴۸ ساعت مهلت داد تا ریاض را ترک کند؛ همچنین واردات تمامی کالا‌های لبنانی را نیز متوقف کرد.

دولت عربستان با صدور بیانیه‌ای در این باره مدعی شده است که، به منظور امنیت شهروندان با توجه به بی‌ثباتی فزاینده وضعیت امنیتی در لبنان، دولت پادشاهی ممنوعیت سفر شهروندان به لبنان اعلام می‌کند. ما به شهروندان لبنانی مقیم پادشاهی علاقه‌مندیم و آنچه ازسوی مقامات لبنانی صادر می‌شود را بیانگر مواضع جامعه لبنانی مقیم عربستان نمی‌دانیم.

از سوی دیگر، عبدالله بو حبیب، وزیر امور خارجه لبنان خواستار گفتگو با عربستان برای کاهش تنش‌ها شد و در گفتگو با‌ ای اف پی گفت: لبنان از عربستان دعوت می‌کند تا نه تنها برای حل مرافعه اخیر، بلکه برای حل همه مشکلات با هم گفتگو کنند تا یک بحران بار‌ها تکرار نشود.

انتهای پیام/

برچسب ها: امارات ، لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار