هشدار آیت‌ الله علوی گرگانی درباره کاهش فرزندآوری

آیت الله علوی گرگانی در دیدار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده درباره کاهش فرزندآوری هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید عصر دوشنبه در دیدار انسیه خزعلی ،معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده،با هشدار نسبت به کاهش فرزندآوری و تهدید جمعیتی گفت: امید داریم در آینده شاهد افزایش فرزندآوری در جامعه باشیم و نیاز‌های آتی کشور به صورت کامل حل شود.

او تاکید کرد: برخی بهانه‌ها برای جلوگیری از حاملگی و فرزندآوری حرف‌های نادرستی است و باید این مباحث تبیین و روشنگری شود.

آیت الله علوی گرگانی سیاست فرزند کمتر زندگی بهتر را اشتباه دانست و گفت: در منطق اسلام نسبت به مساله فرزندآوری تاکید شده و در این بین توصیه بسیاری برای حفظ منزلت و کرامت کودکان به ویژه دختران و بانوان شده است.

این مرجع تقلید  با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) تصریح  کرد: حیا برای همه انسان‌ها خوب و مطلوب است، اما داشتن حیا در بین زنان بهتر و شایسته‌تر است.

آیت‌الله علوی گرگانی ادامه داد: برخورد و رفتار دوران جاهلی با زنان و دختران بسیار ناشایست است و در برخی ادوار مانند دوران فرعون پسران و در برخی ادوار مانند قبل از بعثت پیامبر نیز دختران را می‌کشتند.

توانمندسازی و اشتغال زنان بی‌سرپرست

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  در این دیدار گفت: قانون جوانی جمعیت در سطح ملی تصویب شده است و باید با اجرای دقیق این قانون، خطر پیری جمعیت در دو دهه آینده کاهش پیدا کند.

او در بخش دیگری از سخنان خود توانمندسازی، مهارت آموزی، اشتغال زنان بی سرپرست و از بین بردن آسیب‌ها را  اهداف و اولویت‌های اصلی دولت در رابطه با جامعه زنان کشور عنوان کرد.

خزعلی ادامه داد: سرمایه گذاری بر روی مسئله زن و مادر سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود.

او  گفت: هدف اصلی معاونت امور زنان و خانواده این است که بتواند کرامت و منزلت زنان را در جامعه نهادینه کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
شما به آقایون کار بدین و ساپورتشون کنی که بتونن ازدواج کنند. چشم ما ازدواج کردیم به فکر فرزندآوری هستیم.
آخرین اخبار