عربستان: قبل از عادی‌سازی روابط به تشکیل کشور فلسطین پایبندیم

وزیر خارجه عربستان در مصاحبه‌ای ادعا کرد این کشور قبل از اینکه به دنبال عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی باشد به تشکیل کشور فلسطین پایبند است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در مصاحبه با شبکه سعودی «العربیه» ادعا کرد کشورش به شرط تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های سال ۱۹۶۷ پیش از گزینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید دارد.

بن فرحان در پاسخ به سوال گوینده مبنی بر اینکه آیا شرط عربستان برای تشکیل کشور فلسطین در مرز‌های ۱۹۶۷ قبل از عادی سازی با رژیم صهیونیستی هنوز وجود دارد، گفت: این موضع هرگز تغییر نکرده است.

او در ادامه افزود: آنچه در حال حاضر مهم است احیای روابط بین فلسطینی‌ها و اسرائیل است تا بتوانیم مسیری واقع بینانه و روشن را ببینیم که به دستیابی به صلح همه جانبه از جمله تشکیل کشور فلسطین با محوریت قدس شرقی منجر می‌شود.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: بدون این مسیر، ثبات واقعی در منطقه نخواهیم داشت و اکنون اولویت ما این است.

پیش از این در آوریل ۲۰۱۴، مذاکرات بین طرف‌های صهیونیست و فلسطینی به دلیل امتناع تل‌آویو از توقف شهرک‌سازی، آزادی اسیران قدیمی و انکار راه‌حل دو دولت متوقف شده است. اما بعد از جنگ اخیر ۱۱ روزه میان غزه و اراضی اشغالی صهیونیست‌ها که خطر را حس کرده‌اند به صورت غیرمستقیم با گروه فلسطینی در قاهره با میانجی‌گری مصر مذاکره می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار