حماس: اشغالگران مسئول زندگی اسیران اعتصاب غذا کرده‌ هستند

هیئت امور اسرای جنبش حماس اعلام کرد که وضعیت خطرناک سلامتی اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند، قابل تحمل نیست و تل آویو مسئول آن است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، هیئت امور اسرای حماس، امروز (دوشنبه) در اظهاراتی درباره وضعیت اسرای فلسطینی گفت که اشغالگران مسئول کامل سلامتی اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند، هستند.

این هیئت در ادامه افزود: «وضعیت خطرناک سلامتی اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند، قابل تحمل نیست.»

طبق اعلام این هیئت، از امروز (دوشنبه)، برنامه حمایت از اسیرانی که دست به اعتصاب غذا زده اند، آغاز می‌شود. این برنامه با تعطیلی ادارات زندان به مدت دو ساعت از ۱۰:۳۰ صبح آغاز شده و تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر ادامه خواهد یافت.

حماس درباره این برنامه توضیح داد: «برنامه همبستگی با اسیرانی که اعتصاب غذا کرده اند، شامل بازگشت وعده غذایی فردا (سه شنبه) نیز خواهد بود. اقدامات حمایتی بیشتری نیز در روز‌های آینده اعلام خواهد شد.»

چندی پیش، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، با اعلام توافق قریب الوقوع با رژیم صهیونیستی برای آزادی اسرای فلسطینی، یادآور شد که آزادی سربازان رژیم صهیونیستی جز با آزادی اسرای فلسطینی میسر نخواهد شد.

حماس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که جنبش مقاومت تمام تلاش خود را برای آزادی اسرا از زندان‌های اشغالگران صهیونیست به کار خواهد بست، زیرا آزادی آن‌ها یک وظیفه شرعی، ملی و بشردوستانه است و ما مردمی هستیم که اسرای خود را بدون توجه به هزینه و عواقب آن از زندان‌ها آزاد می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار