اندونزی قصد جایگزین کردن ماهواره گم شده خود را دارد

کشور اندونزی قصد جایگزین کردن ماهواره HTS ۱۱۳BT با Nusantara-2 را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تامپا، فلوریدا - اندونزی یک ماهواره ارتباطی پر توان را برای تحویل سال ۲۰۲۴ از Thales Alenia Space سفارش داده تا خلأ ناشی از نبود ماهواره Nusantara-۲ که سال گذشته توسط چین پرتاب شد را پر کند. این ماهواره که HTS ۱۱۳BT نام دارد، توسط Telkomsat، یکی از شرکت‌های تابعه اپراتور مخابراتی دولتی اندونزی  اداره خواهد شد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده این ماهواره در هنگام پرتاب حدود ۴۰۰۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت و هدف این ماهواره بهبود اتصال هزاران جزیره در سراسر مجمع الجزایر اندونزی از شکاف مداری ۱۱۳ شرقی بالای کشور است.

اندی فیتری هرلیانتو، رئیس Telkomsat در بیانیه‌ای گفت: ماهواره HTS ۱۱۳BT به تقویت ظرفیت، کیفیت و قابلیت اتصال دیجیتال در اندونزی کمک می‌کند، به ویژه در مناطقی که هنوز دسترسی به  شبکه‌های زمینی ندارند.

یکی از مقامات فضایی Thales Alenia از طریق ایمیل گفت: پلتفرم این ماهواره جدید از مزیت پیشرانه شیمیایی برخوردار بوده و به ماهواره اجازه می‌دهد در عرض چند روز  برخلاف چندین ماه برای ماهواره‌های پیشران الکتریکی جدیدتر در مدار قرار گیرد. این یکی از الزامات مشتری بود که در تاریخ راه اندازی پس از پرتاب شکست ماهواره محدودیت داشت که HBT ۱۱۳ BT در حال جایگزینی است.

ماهواره های فضا


بیشتر بخوانید

استفاده از باکتری‌ها برای سوخت موشک در مریخ


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار