گفتگوی وزرای خارجه عربستان و آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران

 فیصل بن فرحان آل سعود و آنتونی بلینکن در دیداری در حاشیه اجلاس گروه بیست به بررسی تحولات اخیر خاورمیانه و برنامه هسته‌ای ایران پرداختند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان«واس»، فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان، دیروز (یکشنبه) با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ که در رم، پایتخت ایتالیا برگزار شد، با یکدیگر دیدار کردند.

وزارت امور خارجه عربستان با انتشار بیانیه‌ای پس از این دیدار اعلام کرد: «در این دیدار روابط راهبردی بین ریاض و واشنگتن و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه  و ایجاد ثبات و امنیت در منطقه بررسی شد.»

بلینکن و بن فرحان ضمن بررسی تحولات اخیر سودان و اهمیت تقویت همکاری‌ها برای ایجاد ثبات در این کشور، در باره برنامه هسته‌ای ایران و تلاش‌های بین المللی انجام شده در این زمینه تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین درباره تلاش‌های مشترک برای مقابله با تغییرات آب و هوایی و حفاظت از محیط‌زیست گفتگو کردند.

بلینکن پس از این دیدار در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «امروز با وزیر خارجه عربستان درباره وضعیت لبنان و همچنین نیاز به بازگشت فوری دولت انتقالی به رهبری نیرو‌های غیرنظامی سودان در حاشیه اجلاس گروه بیست صحبت کردم.»

این توییت در حالی منتشر می‌شود که آمریکا، روز جمعه با توجه به اظهارات جرج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان، در خصوص جنگ یمن، خواستار حل بحران بین لبنان و کشور‌های حوزه خلیج فارس شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار