بیش از یک میلیون هکتار از اراضی استان همدان مستعد عملیات آبخیزداری

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: یک میلیون و ۱۰۰هکتار از اراضی استان همدان مستعد اجرای عملیات آبخیزداری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدمهدی آرتیمانی، معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان همدان گفت: از یک میلیون و ۱۰۰هزار هکتار اراضی مستعد اجرای عملیات آبخیزداری استان همدان تاکنون ۶۹۰هکتار آن مورد مطالعه قرار گرفته که از این میزان اراضی مورد مطالعه واقع شده در ۳۳۴هکتار از اراضی عملیات آبخیزداری انجام گرفته است.

او با اشاره به اینکه برای انجام پروژه‌های آبخیزداری امسال استان همدان قول اختصاص ۷۰میلیارد تومان داده شده است، تأکید کرد: از این میزان اعتبار تاکنون هشت میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

آرتیمانی با بیان اینکه در سال جاری استان همدان دارای پنج طرح در حال اجرای آبخیزداری با اعتباری افزون بر هشت میلیارد تومان بوده که برخی از این طرح‌ها در حال اتمام هستند، اظهار داشت: هر هکتار اجرای عملیات آبخیزداری سالیانه ۲۷۰مترمکعب کنترل روان آب در بردارد که از این میزان روان آب ۸۱مترمکعب را استحصال آب انجام می‌دهیم.

او با اشاره به استحصال آب، گفت: با استحصال، آب جمع شده یا به سفره‌های زیرزمینی نفوذ کرده و به تقویت چشمه‌ها وقنوات و چاه‌ها کمک می‌کند و یا برای آبشخور دام و استفاده کشاورزان مورد مصرف قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: منابع طبیعی ، اراضی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.