مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

اصلاح شبکه آب و فاضلاب اهواز در دستور کار قرار دارد

جانباز گفت: اصلاح شبکه آب و فاضلاب اهواز در دستور کار قرار دارد و با نصب پمپ‌های قوی به دنبال به حداقل رسیدن آبگرفتگی در بارش‌های پیش رو هستیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شبکه فاضلاب اهواز از ۱۱۲ نقطه در حال اصلاح است و بخشی از این شبکه در گذشته دچار مشکل شده که اصلاح این شبکه در دستور کار قرار گرفته است، ضمن اینکه با همکاری شهرداری اهواز، نقاطی که در بارش‌ها دچار آبگرفتگی شده است، با نصب پمپ‌های قوی به دنبال به حداقل رسیدن آبگرفتگی در بارش‌های پیش رو هستیم.

او بیان داشت:  اهواز نیار به شبکه آب‌های سطحی دارد و ۱۳ تا ۱۸ میلیون مترمکعب بارش باران پارسال در اهواز ثبت شد و این در حالی است که کل ظرفیت شبکه فاضلاب اهواز ۷۰۰ هزار مترمکعب است و پروژه فاضلاب اهواز بر اساس الزام دولت باید طی سه سال به بهره برداری برسد که بر این اساس ۱۳۰ میلیارد تومان ماهانه باید برای این طرح صورت وضعیت شود که برای تحقق این مهم باید این طرح در اولویت تخصیص اعتبار قرار گیرد.

محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان نیز، گفت: مصرف روزانه آب اهواز ۷۵۰ هزار مترمکعب است که ۴۵۷ هزار مترمکعب از کرخه، ۲۲۳ هزار مترمکعب از کارون و ۷۰ هزار مترمکعب از چاه تامین می‌شود.

او با بیان اینکه پی سی آب در شهر‌های خرمشهر، آبادان، شادگان و دشت آزادگان طی روز‌های اخیر بالا رفته است و این بدان معنا است که کیفیت آب این مناطق کاهش و آب شور به مردم این مناطق می‌رسد، افزود: مشکلات آب و فاضلاب خوزستان بسیار جدی است و با وجود جاری بودن پنج رودخانه بزرگ در استان، زیرساخت‌های آب و فاضلاب خوزستان به قدری با مشکل و کم کاری مواجه است که قابل مقایسه با استان‌های محروم نیز نیست.

کرمی نژاد بیان داشت: سیستان و بلوچستان، ۲۰ برابر بیشتر از خوزستان تصفیه خانه فاضلاب دارد و مشکل شبکه فاضلاب و پآب‌های سطحی اهواز نیازمند توجه جدی مسئولان کشوری است و تکمیل شبکه فاضلاب اهواز به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با اجرای این طرح کل ظرفیت فاضلاب اهواز به ۵۰۰ هزار مترمکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح فاضلاب شهر اهواز برای امسال تخصیص یافته است که از این میزان تا کنون تنها سه درصد آن محقق شده است و باوی، حمیدیه و اهواز نیازمند اعتبار خاص بودجه‌ای هستند و اهواز دارای ۹ تصفیه خانه فاضلاب است که از این تعداد تنها ۲ تصفیه خانه عملیاتی است که عمر این ۲ تصفیه خانه نیزبه بیش از چهار دهه می‌رسد.

این مقام مسئول ادامه داد: از ۲۴ نقطه اهواز فاضلاب وارد رودخانه کارون می‌شود و حل این مشکل انباشته شده با روند فعلی تخصیص بودجه ممکن نیست و اهتمام جدی مسئولان کشور را طلب می‌کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
مشکل فاضلاب اهواز قصه درازی است که گریبان شهر گرفته