لاوروف: ناتو تمایلی به گفتگو با روسیه ندارد

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد ما بر واقعیت‌ها تکیه می‌کنیم که نشان می‌دهند ناتو مایل به تعامل با روسیه نیست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران گروه ۲۰ در رم، پایتخت ایتالیا اعلام کرد ناتو تمایلی به برقراری گفتگو با روسیه ندارد.

لاوروف اضافه کرد: ما هیچ اطلاعاتی درباره تصمیم و آنچه ناتو قرار است در رابطه با برقراری روابط با روسیه انجام دهد، نداریم. وی در پاسخ به این سوال که آیا ناتو برای برقراری گفتگو به روسیه سیگنالی ارسال کرده است یا خیر، اعلام کرد که ما بر واقعیت‌ها تکیه می‌کنیم و این واقعیت‌ها نشان می‌دهد که ناتو مایل به تعامل با ما نیست.

وی تاکید کرد: حتی زمانی که ما نماینده‌ای در ناتو داشتیم هم آن‌ها خواهان برقراری ارتباط با ما نبودند چرا که آن‌ها می‌خواستند به ما یاد دهند که چگونه زندگی کنیم، چگونه درباره اوکراین بحث کنیم.

پیش از این،  وزیر امور خارجه روسیه گفته بود عملا رابطه ای بین روسیه و ناتو وجود ندارد و این سازمان مسکو را دشمن خود می‌داند.

ناتو در ۶ اکتبر اعلام کرد که نمایندگان روسیه در مقر این ائتلاف در بلژیک را از ۲۰ نفر به ۱۰ عضو کاهش داده و اعتبار هشت دیپلمات را لغو کرده  و از آنها خواسته تا اواخر اکتبر بروکسل را ترک کنند.

در ۱۸ اکتبر، لاوروف اعلام کرد که روسیه ماموریت خود را در ناتو از ماه نوامبر به بعد در تلافی تصمیم ناتو به حالت تعلیق در می‌آورد. وی همچنین فعالیت نیروهای ارتباطی و اطلاعاتی نظامی ناتو در مسکو به حالت تعلیق در خواهد آمد.

ناتو بر سر برخی مسائل منطقه‌ای با روسیه وارد تنش شده است. مقامات مسکو اعلام کردند تمایلی برای ادامه همکاری با این سازمان بین المللی ندارند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار