مدیرکل ارشاد لرستان:

ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ارتقای سواد رسانه‌ای از مهمترین نیاز‌های امروز عموم جامعه از جمله دانش‌آموزان است که می‌تواند در قالب دروس مدارس به نوجوان آموزش داده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،احمد حسین فتایی؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان بیان کرد: دانش‌آموزان به دلیل قرار داشتن در سنین نوجوانی و حضور بیشتر در سطح جامعه، می‌توانند بسیار بهتر از مسوولان، آسیب‌های اجتماعی را درک کرده و با تکیه بر آموزش‌های درست و اصول تربیتی خانواده، بخوبی با آن مقابله کنند.

وی تصریح کرد: ایده تشکیل مجلس دانش‌آموزی در راستای رسیدگی و رفع نیاز‌های این قشر سرنوشت ساز بسیار مفید و کارگشا است و اعضای هیات رییسه آن باید مطالبه‌گر نیازمندی‌های دانش‌آموزان استان از مسوولان باشند.

وی ادامه داد: شناسایی و کشف استعداد‌های ویژه فرهنگی و هنری میان دانش‌آموزان یکی از اصلی‌ترین وظایف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و در قالب همکاری و تفاهم‌نامه‌های متعدد، در حال پیگیری است که از سازمان دانش آموزی انتظار می‌رود در این زمینه نیز همکاری لازم را داشته باشند.

فتایی با تاکید بر لزوم افزایش سواد رسانه‌ای در سطح جامعه گفت: با توجه به گسترش روز افزون رسانه‌های جمعی و پیام رسان‌های فضای مجازی، ارتقای سواد رسانه‌ای یکی از مهمترین نیاز‌های امروز است که می‌توان آن را با تدوین در محتوای دروس آغاز کرد.

وی اضافه کرد: بسیاری از دغدغه‌های مطرح شده از جمله موضوع رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی و افزایش سرانه مطالعه در قالب دستورکار جلسات شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شده و مصوبات ویژه‌ای در این راستا به تصویب رسیده است که می‌تواند پس از اجرای کامل و دقیق بخشی از مشکلات و کاستی‌ها را برطرف کند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد و آغاز بکار نخستین هنرستان دخترانه هنر‌های زیبای استان لرستان افزود: یکی از مهمترین دغدغه‌های والدین، فراهم شدن ادامه تحصیل در رشته‌های هنری برای فرزندان دختر بود که با پیگیری‌های صورت گرفته فعالیت نخستین هنرستان دخترانه هنر‌های زیبا در خرم‌آباد آغاز شد

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.