دعوت محسن رضایی از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در ایران

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: فضا در کشور به سرعت در حال تغییر است و همه زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در کشور ان شاء الله فراهم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور پس از نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: مهم ترین مسئله کشور امروز هم از نظر بهبود معیشت، رفاه و بهبود زندگی مردم و هم از بعد پیشرفت کشور، اقتصاد است.

وی افزود: در این دولت در دو زمینه مذکور برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته که تنها به مسائل روزمره اکتفا نکنیم.

رضایی تصریح کرد: مسائل روزمره بسیار اهمیت دارد و باید با آن جدی برخورد داشت. به علاوه مسائل درازمدت و بنیادین نیز مهم است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: ایجاد یکپارچگی بین مجلس ، دولت و قوه قضائیه و همچنین بخش خصوصی و تمام مردم را دنبال می‌کنیم. چنانکه در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با یکپارچگی پیروز شدیم، امروز برای حل مشکلات اقتصادی و پیشرفت در این حوزه به یکپارچگی نیازمندیم.

‏وی تاکید کرد: برای ایجاد یکپارچگی باید ابتدا از دولت و مجلس آغاز کنیم و سپس میان بخش خصوصی و دولت و همه آحاد جامعه حتی ایرانیان خارج از کشور این همبستگی به وجود بیاید.

رضایی افزود: از همه ایرانیان خارج از کشور دعوت می‌کنیم تا سرمایه‌های فکری و مالی شان را وارد ایران کنند. فضا در کشور به سرعت در حال تغییر است و همه زیرساخت‌های لازم برای جهش اقتصادی در کشور ان شاء الله فراهم خواهد شد. لذا از همه دعوت می کنیم با انگیزه و شوق وارد وطنشان شوند تا این کشور عزیز بهتر از گذشته ساخته شود.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تصریح کرد: در نشست امروز روی این برنامه ها صحبت هایی شد قرار شد در جلسات آینده همکاری‌های میان معاونت اقتصادی رئیس جمهور و کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه یابد.

رضایی بزرگ ترین آسیب اقتصادی در ابتدای دولت سیزدهم را از کسری بودجه دانست و گفت: دولت با بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه شد که خدا را شکر به مقدار زیادی در حال حل شدن است. استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه کاملاً قطع شده است. درآمد‌های جدیدی را تعریف کرده ایم تا فشار روی مردم وارد نشود و دولت با دست کردن در جیب مردم منابع خود را تامین نکند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور اظهار کرد: برنامه‌های جدیدی را هم در حوزه اقتصادی داریم که در آذرماه اخبار خوبی به گوش مردم خواهد رسید.

رضایی درباره نابسامانی بازار سرمایه گفت: دولت در حال حاضر برای تقویت بازار سرمایه چند برنامه جدی را دنبال می‌کند؛ تکمیل زیرساخت‌های بازار سرمایه یکی از برنامه‌های دولت است، چراکه بسیاری از این ابزار‌ها سنتی است و به خوبی بازار نمی‌تواند انعطاف داشته باشد.

وی اضافه کرد: از آنجا که ما بازار سرمایه را برای آینده اقتصاد کشور بسیار مهم می‌دانیم، اهمیت فوق‌العاده‌ای به این بازار خواهیم داد. سهام داران با صبر و حوصله تحمل کنند؛ زیرا آینده بورس آینده بسیار خوبی خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس ، محسن رضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جانباز دفاع مقدس
۲۰:۲۰ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
دعوت محسن رضایی از ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در ایران

آنها که تو ایران هستند و به دعوت دولت قبلی سرمایشون را آوردن تو بورس نابود شدند حالا شما از آنها که تو خارج هستند دعوت میکنید مگر اینکه ساده باشند که بیان تو ایران سرمایه ای که تو غربت بعد از چند سال با بدبختی جمع کردن دودستی بدن به دولت . آزموده را آزمودن خطاست
آخرین اخبار