فرصت ۲۱ روزه سودان به سفیر انگلیس برای ترک خاک این کشور

منابع عربی اعلام کردند سودان به سفیر انگلیس در این کشور ۲۱ روز فرصت داده تا خارطوم را ترک کند.

به گزارش گروه بین اللملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های عربی امروز یکشنبه اعلام کردند مقامات سودان به سفیر انگلیس ۲۱ روز فرصت دادند تا خاک این کشور را ترک کند.

جایلز لیور، سفیر انگلیس در سودان از اقدامات ارتش سودان علیه دولت غیرنظامی انتقاد کرد و آن را غیرقانونی دانست.

روز گذشته نیز، رابرت فیرودر، فرستاده ویژه انگلیس در سودان از نیرو‌های امنیتی این کشور خواست به حق شهروندان برای تظاهرات مسالمت آمیز و ابراز عقیده احترام بگذارند.

انگلیس اوایل هفته گذشته با همراهی انگلیس و نروژ در بیانیه‌ای مشترک، تظاهرات در سودان علیه دولت غیرنظامی و بازداشت عبدالله حمدوک، نخست‌وزیر این کشور را محکوم کرد.

آمریکا، انگلیس و نروژ از نیرو‌های امنیتی سودان خواستند که بازداشت شدگان غیرقانونی را فورا آزاد کنند. این سه کشور حمایت خود را از کسانی که برای یک دولت غیرنظامی دموکراتیک کار می‌کنند، تأیید کردند.

 هفته گذشته فرمانده کل نیرو‌های مسلح سودان وضعیت فوق العاده را در سراسر کشور اعمال و شورای حاکمیت و شورای وزیران را لغو کرد.

مردم سودان این روزها برای ابراز مخالفت با کودتای اخیر در این کشور و حمایت از دولت قانونی آن به خیابان می‌آیند و خواستار بازگشت این کشور به مسیر دموکراسی پس از دهه‌ها حکومت توتالیتر (دیکتاتوری و رفتار خشونت‌آمیز) شدند.

با وجود سرکوب خونین اعتراضات در روز‌های اخیر، تظاهرکنندگان در تظاهرات روز گذشته شعار می‌دادند: «مدنیت انتخاب ماست». نیرو‌های امنیتی نیز با تعداد زیاد در خیابان‌های خارطوم، پایتخت سودان پخش شدند.

روز گذشته، تظاهرات در حومه ام‌درمان در شمال غربی خارطوم آغاز شد و به سرعت به تمام محله‌های پایتخت گسترش یافت.  شهر پورت‌سودان (شرق سودان) نیز از دیگر شهرهایی بود که تظاهرات در آن برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار