ابراز تمایل دولت لبنان برای حفظ روابط با همه کشور‌های حوزه خلیج فارس

وزیر خارجه لبنان اعلام کرد این کشور مشتاق حفظ روابط با همه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در مصاحبه با شبکه الجزیره از احتمال میانجیگری واشنگتن برای  خاتمه دادن به تنش پیش آمده میان ریاض و بیروت خبر داد.

او در ادامه افزود: ما مشتاق حفظ روابط با همه کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس هستیم. نهاد‌های بین‌المللی که نخست‎وزیر (نجیب میقاتی) با آن‌ها تماس گرفت از او خواستند که به استعفا دادن فکر نکند.

بوحبیب اضافه کرد: نشست کمیته بحران همچنان ادامه دارد و نشانه‌هایی از پیشرفت نیز در آن مشاهده شده است. من با هماهنگی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کمیته بحران را برای غلبه بر تنش با عربستان سعودی مدیریت می‌کنم. آنچه درخصوص عربستان سعودی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس در حال رخ دادن است، مشکلی است که می‌توان از طریق گفتگو بر آن غلبه کرد.

بعد از سخنان «جرج قرداحی» وزیر اطلاع‌رسانی لبنان درخصوص تجاوز عربستان و امارات به یمن و مضر بودن این جنگ برای منطقه، ریاض به شدت واکنش نشان داده و بعد از فراخواندن سفیر خود از بیروت، سفیر لبنان در ریاض را اخراج کرد. کشور‌های حاشیه خلیج فارس مانند بحرین و کویت نیز عذر سفرای لبنان را خواستند و سفیران خود را نیز از لبنان فراخواندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار