مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی:

توجه به نیاز‌های بومی خراسان رضوی، توجه به اقتصاد استان است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی گفت: مشکل اصلی اقتصاد ایران، عدم توجه به نیاز‌های بومی هر خطه از این کشور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین امیررحیمی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: از آنجایی که ارزش کل شرکت‌های بورسی استان آغاز کار استاندار قبلی (معتمدیان)، معادل ۶۰ درصد ارزش فولاد مبارکه اصفهان بود، در همان مقطع درخواست کردیم تا بعضی نهاد‌های توانمند اقتصادی نظیر بنیاد مستضعفان، ستاد برکت و ستاد اجرای فرمان امام (ره) و صندوق‌های بازنشستگی در خراسان رضوی نیز سرمایه گذاری لازم را در این خطه داشته و پیشران توسعه استان شوند.


بیشتر بخوانید



او مشکل اصلی اقتصاد ایران را عدم توجه به نیاز‌های بومی هر خطه دانست و افزود: در حوزه سرمایه گذاری خارجی بیش از ۱۰ تغییر در این دو سال در استان داشته ایم که به نفع این خطه بوده است و گشایش‌های خوبی را در آتیه رقم می‌زند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی  ادامه داد: اگر بخواهیم توسعه خراسان رضوی را محقق کنیم، باید ساختار اقتصادی این خطه را مدنظر قرار دهیم. نمی‌توان حرف از جهش تولید و اقتصاد خراسان رضوی زد، اما با سیاست‌های مرکز این مهم را محقق نمود، چون میان سرمایه گذار افغان در مشهد با آن صاحب سرمایه عراقی یا کویتی در اهواز تفاوت جدی وجود دارد. اقتضائات و ظرفیت‌های هر استان باید در این بحث، به صورت جداگانه و با مطالعه کافی، مدنظر قرار بگیرد و برای آن برنامه ریزی صورت پذیرد.

امیررحیمی بر لزوم پیگیری برنامه آمایش سرزمین و برنامه ریزی سیاست اقتصادی استان براساس وضعیت کنونی این خطه تاکید کرد و ادامه داد: در استان راجع به سهام و شرکت‌های سهامی، دانش کمی وجود دارد و تجربه شرکت‌هایی نظیر میزان، پدیده و... باعث شده تا حتی به شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی هم اجازه داده نشود تا سهام شرکت‌های بر زمین مانده را خریداری کنند که البته ضرورت دارد تا در این زمینه تجدیدنظر انجام شود.


انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.