آخرین عدد و رقم‌ها از تعداد پزشکان در کشور/ علل مهاجرت جامعه پزشکی چیست؟

در حال حاضر مسائل و مشکلاتی سر راه پزشکان وجود دارد که مسئولان مربوطه برنامه ریزی هایی برای رفع این مشکلات در نظر گرفته اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از مسئولان معتقدند که کشور با کمبود پزشک مواجه است و دلیل این اظهار نظر را کمبود متخصص رشته های مختلف در استان های محروم می دانند. این در حالی است که مسئولان سازمان نظام پزشکی کشور معتقدند، سرانه پزشک در کشور کافی است و اصلی ترین دلیل کمبود پزشک در برخی از مناطق محروم توزیع نامناسب پزشکان است به این معنی که معمولا اکثر متخصصان در استان تهران و سایر کلانشهرها در حال فعالیت هستند و همین امر منجر به کمبود متخصص در برخی از شهرهای محروم و دورافتاده کشور شده است.

محمد رئیس زاده رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد مسئله کمبود پزشک اظهار کرد: ما بیش از اینکه کمبود پزشک داشته باشیم مشکل توزیع پزشک داریم. در حال حاضر آمار پزشکان عمومی ما بیش از ۹۳ هزار نفر است که درصدی از این افراد نیز فعال نیستند، اما درصد قابل توجهی از این افراد در حال ارائه خدمت هستند، سوالی که مطرح است این است که ما چه تعداد از این افراد را در سیستم بهداشتی درمانی و نظام ارجاع پزشک خانواده به شکل منطقی به کار گرفته‌ایم؟

رئیس‌زاده ادامه داد: بسیاری از این پزشکان از چرخه ارائه خدمت خارج شده اند که باید دلیل این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد. ما باید بتوانیم داشته‌ها و نیرو‌های موجود را به شکل عادلانه در سراسر کشور توزیع کنیم و از توانمندی‌های آن‌ها استفاده کنیم، اما این اقدام را انجام نمی‌دهیم و صرفاً به دنبال افزایش ظرفیت هستیم این در حالی است که با افزایش ظرفیت تعداد دیگری را وارد مسیری می‌کنیم که پزشکان موجود در آن قرار دارند.

او گفت: زیرساخت‌های استفاده از نیرو‌های موجود باید اصلاح شوند و چالشها نیز مورد بررسی قرار بگیرند و  بهره وری از نیرو‌های موجود افزایش پیدا کند و به نسبت مورد نیاز برای افزایش ظرفیت اقدام کنیم.

 رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور بیان کرد: وقتی زیرساخت‌های موجود بهبود پیدا نکند و مشکلات و مسائل نیرو‌های فعلی مورد بررسی و رفع و رجوع قرار نگیرد؛ با وجود افزایش ظرفیت، افراد فارغ التحصیل به سرنوشت همین پزشکان دچار خواهند شد. در حال حاضر حجم زیادی از پزشکان عمومی  و متخصصان هستند که تمایلی برای ورود به رشته‌های تخصصی و  فوق تخصص ندارند و این مواردی است که باید مورد بررسی و اصلاح قرار بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر در بسیاری از رشته‌ها صندلی‌ها خالی می‌ماند اما برخی از مسئولان تمایلی برای شنیدن این مسائل ندارند. باید گفت ما بیشتر از آنکه مشکل کمبود پزشک داشته باشیم مشکل کمبود زیرساخت‌های لازم برای استفاده از ظرفیت و توزیع عادلانه پزشکان داریم.

طبق اظهارات مسئولان ذی ربط، شناسایی، ریشه یابی، بررسی و در نتیجه حل و فصل مشکلات پزشکان می تواند نقش موثری در برداشتن گام های مهم بعدی داشته باشد. در حال حاضر ناهماهنگی بین تعرفه های دریافتی به نسبت ساعت و سختی کاری پزشکان، یکی از اصلی ترین دغدغه هایی است که ما پس از گفتگو با چند پزشک به آن رسیدیم و نظرات مسئولان را در مورد راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکلات این چنینی جویا شدیم.

کمبود پزشک در کشور

مشکلات رفاهی و کاری پذیرفته شدگان تخصص، حل خواهد شد

بابک شکارچی استاد رادیولوژی و معاون آموزشی و پژوهشی سازمان کل نظام پزشکی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد اصلی‌ترین مشکلات پیش روی پزشکان اظهار کرد: گروهی از پزشکان ما که در رشته‌های تخصص پذیرفته می شوند از لحاظ رفاهی و کاری مشکلات فراوانی دارند در حالی که این افراد کنکور سخت دستیاری را پشت سر می‌گذارند و پس از پذیرفته شدن، وارد دوره دستیاری می شوند و بار اصلی خدمات رسانی به جامعه را به دوش می‌کشند، اما دستمزد ماهانه‌ای که برای یک ماه کاری دریافت می‌کنند بین ۲ میلیون و ۸۰۰ تا ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و این عدد برای زندگی در کلان شهر‌هایی مثل تهران بسیار کم و دردسرساز است.

شکارچی ادامه داد: سازمان نظام پزشکی به صورت مشورتی در نظر دارد با همکاری وزارت بهداشت در راستای حل این موضوع اقدام کند و از قانون کار برای افزایش حقوق و مزایای این دسته از متخصصان، بهره مند شود. باید توجه مسئولان بر این نکته معطوف باشد که به نتیجه تلاش آموزش این پزشکان متخصص لطمه‌ای وارد نشود، زیرا آسایش فکری این گروه منجر به افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم می‌شود.

معاون آموزشی و پژوهشی سازمان کل نظام پزشکی کشور در مورد افزایش ظرفیت پزشکان بیان کرد: هیچ آمار دقیقی که نشان دهنده سرانه دقیق ظرفیت باشد، وجود ندارد و آماری که وجود دارد نیز به طور کامل مورد کارشناسی قرار نگرفته است، اما همکاران ما در وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی در حال پیگیری این مسئله مهم هستند.

او ادامه داد: ما در حال جمع آوری آماری پزشکان فعال در سطح کشور هستیم و سعی داریم آمار دقیق به دست آمده را تقدیم نمایندگان مجلس کنیم تا بتوانیم تصمیم درستی برای کشور بگیریم و از بروز مشکلات جدی در سال‌های بعد پیشگیری کنیم.

مشکلات پزشکان

افزایش ظرفیت‌ها نباید به نتیجه خدمات رسانی به مردم لطمه بزند

او در مورد مهاجرت پزشکان گفت: طی سالیان قبل پزشکان با مشکلاتی مثل عدم تناسب تعرفه با نیاز‌های جامعه مواجه بودند و همین امر باعث شد که کشور‌های دیگر دریچه پذیرش را برای این گروه‌ها باز کنند و ابزار‌هایی برای تشویق و ترغیب نخبه‌های ما برای مهاجرت از ایران در نظر گرفتند  و این در مورد جامعه پزشکی نیست و این کشور‌ها تحصیلکرده‌های سایر رشته‌های تحصیلی را نیز مورد هدف قرار داده اند و تمام تمرکز مسئولان مربوطه باید بر رفع مشکلات و نیازهای پزشکان و در نتیجه پیشگیری از مهاجرت  و هدررفت سرمایه های ارزشمند علمی کشور باشد.

تعرفه پرداختی به متخصصان، به نسبت فعالیتشان بسیار ناچیز است

فاطمه خوشنویسان نائب رئیس نظام پزشکی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بیشترین مشکلی که اخیراً پزشکان گروه‌های دیگر پزشکی مثل کارشناس‌های پروانه دار مطرح کرده اند، بحث تعرفه بوده است. با توجه به خدماتی که گروه سلامت و درمان همه ساله ارائه می‌دهند، باید تعرفه‌ای نیز دریافت کنند ولی همه ساله این تعرفه به نسبت فعالیتشان افزایش پیدا نمی‌کند و پایه پرداخت این تعرفه بسیار پایین است و پاسخگوی نیازها و مشکلات افراد نیست.

خوشنویسان ادامه داد: ما کارگروه‌های مختلفی از تخصص‌های مختلف، پزشکان عمومی و کارشناسان پروانه دار تشکیل داده ایم تا مسئله تعرفه در این کارگروه شناسایی شود. همچنین گروه‌های مختلف اقتصادی، شورای عالی بیمه و افراد ذی ربط نیز در این کارگروه دخیل خواهند شد تا با مشخص شدن پایه تعرفه بتوانیم امسال تعرفه پزشکان و پیراپزشکان را در یک خط مشخص کنیم و متناسب با خدماتی که ارائه می‌دهند پرداخت کنیم.

خوشنویسان بیان کرد: یکی دیگر از دلایل مهاجرت پزشکان، مشکلات دانشجویان در دوره رزیدنتی است. دانشجویانی که در حال اشتغال در رشته‌های فوق تخصص هستند، با مشکلات فراوانی مواجه می شوند. به طور مثال میزان حقوق دریافتی آن‌ها بسیار پایین است و  باید شیفت‌های سنگین و شب بیداری بسیاری داشته باشند که در نتیجه از ادامه تحصیل منصرف می‌شوند یا تصمیم به مهاجرت می گیرند.

افزایش ظرفیت پزشکان در شرایط کنونی و با وجود مشکلات عدیده ای که برای پزشکان موجود وجود دارد، منجر به هرج و مرج مجدد و افزایش مسائل و چالش های خدمات رسانی سلامت خواهد شد. نظام پزشکی از برنامه ریزی های مشترکی با وزارت بهداشت برای حل مشکلات پزشکان به ویژه مسئله عدم تناسب تعرفه و خدمات رسانی، کادر درمان خبر داده است و این احتمال وجود دارد در آینده شاهد برطرف شدن مسائل کادر درمان باشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹۸
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
ایرانی
۰۷:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۱
من یک پزشک متخصص قلب هستم که به کشور سوئد مهاجرت کردم با ۱۱ سال سابقه کار در ایران هرچند درامد به نسبت خوبی در ایران داشتم ولی بخاطر رفا خانواده و امنیت فرزندانم مهاحرت کردم و حالا هم در یکی از بزرگترین بیمارستانهای سوئد مشغول کار هستم با حقوق کافی و حقوقی بیشتر از یک فرد عادی جامعه ، هرچند مالیات زیادی پرداخت میکنم ولی از پرداخت مالیاتم راضی هستم چون بجای ان از خدماتش استفاده میکنم مثل تحصیل رایگان فرزندانم ، درمان ریگان فرزندانم ، و دریافت حقوق فرزندانم در زمان تحصیل و خیلی از امکانات دیگر ، در ضمن در سن ۶۰ سالگی بازشسته میشم و نیازی به کار ندارم بعد از ۶۰ سالگی ، در حالی که یه پزشک در ایران سن بازنشستگی نداره اگه هم داشته باشد که بیمه رو پرداخت کرده باشد باید با حداقل حقوق ماهی ۴ میلیون زندگی کند ، این بود جهت اطلاع تمام عزیزانی که دلیل مهاجرت من پزشک خواستن بدانند
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۳:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
دوستمون میگه دکتر ۱۱میره مطب!!!دکتر صبح ۸میره بیمارستان مریضای بخش رو ویزیت میکنه بعد میره مطب تا ساعت ۱۰شب
دکتر ۱۵سال شبانه روز درس خونده بهترین دوره عمرش زو که همه عشق و حال میکردن یا ازدواج میکردن
دکتر ای کیو داشته تونسته۱۲ سال جون کنده خوب درس خونده تو کنکور رتبه سه رقمی بیاره
دکتر پددرش درومده اخرشم ماهی ۱۵ تومن حقوق میگیره
دکتر جای تشکر غر زدن مردم زو میشنوه
دکتر از این جامعه نمک نشناس خستس که امار مهاجرت انقد بالاست
Iran (Islamic Republic of)
اعظم
۱۸:۲۲ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
دکتر در مقایسه با مهندس صنعتی شریف نه ای کیو داره نه زحمتی کشیده. صرفا ی سری اطلاعاتی حفظ کرده که در عمل فرق کرونا از سرماخوردگی را نمی فهمه. فقط در ایران و نپال فکر می کنن دکتر یه نابغست !
Iran (Islamic Republic of)
علي
۲۲:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰
آقاي ناشناس
دكترساعت11ميره مطب2ميره نهار
يك معلم صبح ساعت6آماده ميشه 7وسي برهسركلاس تا1ونيم
حالا زحماتومقايسه وقضاوت كنيد
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۰:۱۶ ۰۱ دی ۱۴۰۰
به نظر من ما نباید هفتاد هزار معدل ۱۹ به بالا رو برای قبولی پزشکی اینقدر اذیت کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۲۹ آذر ۱۴۰۰
سلام
من یک جراح عمومی هستم و در طی ۲۰ سال گذشته فقط در بخش دولتی ارائه خدمت کردم دولت ماهانه بابت کارانه انجام عمل و ویزیت بخش و درمانگاه ۷ تا ۱۴ میلیون به من میدهد و از اسفند سال ۹۹ تا الان که داریم وارد دی ماه میشویم کارانه را نیز نداده و میگویند بودجه نیست و بروید مطب بزنید و یا در بخش خصوصی کار کنید من در حال برنامه ریزی برای مهاجرت به آمریکا هستم تا دوباره با حقوق سالی ۱۶۰ هزار دلار از پزشک عمومی شروع به فعالیت کنم و دلم پیش ایران است ولی ظلم و فقر را بعد از ۵۰ سال زجر کشیدن نمیپذیرم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۲:۰۱ ۰۹ دی ۱۴۰۰
درآمد پزشک عمومی که فقط دو روز در بیمارستان کار میکنه 13 تومن هستش همین الان میتونم فیش حقوقی بفرستم از یکی از بستگان. به حرف های ایشون توجه نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۰ اسفند ۱۴۰۰
دمتون گرم
خدا به همراهتون
Iran (Islamic Republic of)
d
۰۹:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اطلبو اللعلم بالصین فان طلب العلم فریضه علی کل مسلم پیامبر اکرم ص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
دمش گرم هر کی که میره منم توانشو داشتم یه لحظه هم نمیموندم ایران دیگه جای زندگی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
ذ
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۰۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
کجای دنیا درامد یک پزشک متخصص ۱۰۰ برابره یک معلمه
Iran (Islamic Republic of)
c
۱۰:۰۱ ۱۰ آبان ۱۴۰۰
در تمام دنیا 1000برابر فقط ایران 100 .نابرده رنج گنج میسر نمیشود مزد ان گرفت جان برادر که کار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
کجای دنیا معلم 4 ماه از سال میخوره میخابه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۰ بهمن ۱۴۰۰
شعر نگو اخوی
Iran (Islamic Republic of)
g
۱۳:۱۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در 16 سال اخیر دولت جلوی رشدمتعادل ویزیتها گرفته تا از پزشکان سو استفاده بکنه و پول خرج نکنه حالا مردم متوهم شدن که دارن ویزیت میدهندهمه چیز 12 برابر شده اصلا قابل ادامه دادن نیستباید ویزیتها مطابق تورم واقعی بشود.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۰۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
ویزیت پزشک متخصص سال 96 در بخش خصوصی چهل هزار تومان بوده و الان یعنی سال 1400 شصت و هفت هزار و هشتصد !!! از بخش دولتی حرف نمیزنیم که ویزیت در انجا بیست هزار تومان است!!!
حال لطفا بفرمایید :
طی این سالها چهار سال یعنی از 96 تا 1400کدام تعرفه و هزینه ایی است که هنوز به دوبرابر نرسیده؟؟!!!
برای کسانی که کم حافظه اند بعضی قیمتها را یاد اوری میکنیم:
پراید 20 میلیونی شده 140!!!! یعنی هفت برابر
پژو 207 اتومات 48 میلیونی شده 420 میلیون ! یعنی بیش از هشت برابر!
لبنیات : ده برابر
مرغ شش هزار تومانی شده سی هزار یعنی شش برابر
گوشت : چهار برابر ( نسبت به ابتدای 96 گدشت پنج برابر شده)
مسکن : بیش از شش برابر و بعضا تا هشت الی ده برابر!
اجاره : چهار تا شش برابر
هزینه معاینه فنی خودرو توسط مراکز وابسته به شهر داری : چهار برابر
کفش : پنج برابر
پوشاک : چهار برابر
حتی حقوق کارمند و معلم الان دو برابر را گذرانده و بعضا سه برابر را.
بنزین : سه برابر
پس چگونه هزینه ویزیت پزشک که نزدیک دو برابر شده طی چهار سال اینقدر بر بعضی ها گران امده ؟؟؟!!!!!در حالیکه اجاره بهای مطب همان پزشک چهار پنج برابر شده ! و حق بیمه ایی که برای منشی اش پرداخت میکند الان نسبت به سال 96 چهار را رد کرده!!!!
ضمنا هزینه درمان باید بر عهده سازمان بیمه ایی باشد که یک عمر از بیمار حق بیمه دریافت کرده. نه بر عهده بیمار و پزشک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
آیا دولت به همان اندازه که ویزیت را گران میکنه، مالیات را هم میگیره؟
Iran (Islamic Republic of)
نصر
۱۰:۴۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
شرایط کشور اصلا خوب نیست پزشکان ‌چون تو سالهای
درامد های نفتی به دلیل لابی قوی سرمایه دار شدن حالا که پول نفت نیست میتونن میرن کشور خارجه چون هوش بالایی دارن میدونن در شرایط تحریم زندگی تو ایران بدون نفت خیلی سخته
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۶:۰۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
واقعا درصد پزشکانی که از کشور رفته اند چند درصده ؟؟!!!
پس بیمارستانهای مملو از بیماران کرونایی در این دوسال توسط چه کسانی درمان شدند ؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
شما فكر كرديد به پزشكان ايراني در كشورهاي پيشرفته اجازه طبابت ميدن؟؟ اينها ميرن اونجا ميشن دربون. چون اصلا سواد ندارند. ايران واسشون بهشته.
Iran (Islamic Republic of)
V
۲۱:۴۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
خوشبختانه تاکنون ما پزشکی که دربون بشود نداشتیم چون بی سوادا مهاجرت نمیکنه داخل در خدمت شما هستند و با سوادا هم مشکلی ندارن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
ظاهرا نمیدانی که الان از تمام کشورهای منطقه برای درمان های پیچیده به ایران میایند. توان سیستم درمانی ایران بسیار بالا و پیشرفته است. و این را مقامات سازمان بهداشت جهانی اذعان کرده اند.
بی سواد تویی که بدون اگاهی رجف و خزعبل میبافی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۹ دی ۱۴۰۰
معلومه بد سوزش گرفتی از درآمد و وجهه پزشک عزیزم.
Iran (Islamic Republic of)
ن
۲۰:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
منظور شما از کشورهای منطقه عراقی هایی هست که برای عمل بینی میان ؟؟ من هرچی میکروبیولوژیست میشناسم رفتن هرچی زیست سلولی وغیره.فکر میکنید کشورهای پیشرفته به متخصص زنان وزایمان نیاز داره ؟ یا به محقق در بخش ازمایشگاه .چنان میگن نخبه ادم خندش میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
۱ وقتی برای رسیدن به تحصیلات عالیه با پول هزینه میکنی دیگر سقفی برای خواسته هایت متصور نیست ۲ کم رنگ تر شدن خدمات رفاه اجتماعی عمومی به مردم در جامعه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
ایران بهشت پزشکان و کادر درمانه. خارج از ایران و در کشورهای اروپایی و امریکا و کشورهای مهاجرپذیر قوانین سخت و مسئولیت زیادی به گردن کادر درمان هست که البته خود پزشکان و کادر درمان کاملا هم اگاه اند. بهرحال باید جواب بدی....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
هرجا برن نمیتونن مثل اینجا از مالیات فرار کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
فرار مالیاتی برای پزشکان امکان ندارد. چون بیش از نود درصد جمعیت کشور بیمه اند و درمان انها از طریق سیستم بیمه است و این سیستم بیمه ها به اداره دارایی و سیستم مالیاتی وصل است و کاملا مشخص است که هر پزشکی چه تعداد ویزیت یا خدمات دیگر انجام داده.
میماند ان ده درصد جمعیت که بیمه نیستند. ان را هم اداره دارایی بجای ده درصد ، بیست سی درصد محاسبه و اخذ مالیات میکند.!!!
این افسانه فرار مالیاتی توسط دولت قبل ساخته شد تا ذهن مردم به همین چیز ها مشغول شود و فکر کنند پزشکان مسئول یک دهم شدن ارزش پول ملی هستند !!!
و نیز داستانی بود که توسط دولت قبل ساخته شد تا ذهن مردم از فیشهای نجومی بعضی مدیران ان دولت که با مدارک مکاتبه ایی و پیام نور حقوق نجومی داشتند ، دور شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
این افسانه نیست. دکترها (نه همشون) حتی حاضرند با گفتن اینکه بلد نیستیم از کارتخوان استفاده کنیم، خودشان را تحقیر کنن ولی زیر بار مالیات که یه حق قانونیه نروند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
دلیل متمرکز شدن پزشکان در شهرهای بزرگ،اختلاف طبقاتی شدیدومتمرکز شدن ثروتمندان در شهرها بخصوص تهران است،درکنار فقرا پول خوب درنمیاید.دلیل پولدوست شدن بعضی،بازهم اختلاف طبقاتی واینکه طرف میبیند اشخاصی باصلاحیت وزحمت بسیار کمتر بسیار ثروتمندترندو میگوید چرا من نه.معمولا انسان خود را بابالاتریها مقایسه میکندو ان کارگری را نمیبیند که از کودکی در سرماوگرما جان کنده است اما شاید نصف یک کارمند ساده با روزی۱ساعت کار مفید دریافت نمیکند.به نظرم وقتی اینقدر داوطلب پزشکی هست باید پذیرش دانشگاه را زیاد کنند تا عرضه وتقاضا به تعادل برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
کار خوبی میکنن میرن. منم پزشک بودم برای رفاه زن و بچم قطعا میرفتم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
واقعیت این هست که در تمام رشته ها قصد به مهاجرت شدید هست منتها در بعضی رشته ها که شرایط برای کسب تجربه در ایران زیاد هست خوب کشورهای خارجی دنبال تجربه هستند که این تجربه ها در کشور خودشان خیلی سخت بدست می آید و قوانین محکمی در آنجا وجود دارد که اصلا در بسیاری موارد افراد خیلی سخت بعد ار مراحل زیادی آن تجربه را کسب می کنند. خوب جذب افراد با تجربه با توجه به قوانین سخت آنها بسیار پر سود و کم هزینه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
علت بی غیرتی و نمک نشناسی جامعه پزشکی در ایران است
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۴۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
شما احیانا از انها نیستی که در موضوع انشای دبستانت که : میخواهید در اینده چه کاره شوید ؟
نوشتی میخواهم پزشک شوم و کلی توضیح دادی
اما : نشد ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
معلمان که از همه چیز گله میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
اکثرا پزشکان به دلیل انحصاری که در پذیرش دانشگاه ها و کنکور می شود از افراد متمول و با نفوذ و پول دار هستند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۱:۰۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
متاسفانه این تغییر به دلیل وضعیتی است که خصوصا در ده سال اخیر درست شد. و الا عمده قبولی های پزشکی در کنکور از اقشار متوسط یا ضعیف بودند.
البته انحصار در پذیرش نیست. اما متاسفانه خصوصا در ده سال گذشته شرایط کشور را به سمتی بردند که همه چیز شد برای قشر پولدار.
جاده ها. مسافرتها. مدارس خوب و .....و طبعا کنکور هم به سمتی رفت که باید دهها کلاس رفت و هزینه های میلیونی داد.
امید که دولت جدید اصلاح کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
ثروت زیاد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۶:۲۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
من دانشجوی پزشکی هستم حقوق من تو تمام هفت سال تحصیل فقط یک سال و نیم آخره که یک میلیون و چهارصد هزار تومن در ماه میدن بعد فارغ التحصیلی هم مجبورم برم روستا که تازه بعد سربازی نهایتا ۱۲ تا ۱۳ تومن میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
واقعا من به عنوان یک ایرانی برای خودم متاسفم که همچون افرادی مثل شما زندگی و حیات مردم را در دست دارید شما خبر ندارید مردم چگونه شهریه دانشگاهای خود را تهیه می کنند می پردازند. بعد شما حقوق دانشجویی می خواهید البته خیلی خوب هست اگر به همه پرداخت بشود. شما مثل اینکه خبر ندارید خیلی ها با تحصیلات بالا حتی ماهی دو میلیون هم ندارند بعد شما می گویید 13 میلیون هم کم هست. شما تلافی اقتصاد خراب کشور را از مردم بدبخت می خواهید طلب کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
12 میلیون کمه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
g
۰۸:۳۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز حقوق شما 2تا 3 میلیون هست دریافتی منطقه محروم شما 12 شده قبلها جای شما پزشک هندی بود 2000دلار میگرفت
France
ناشناس
۰۱:۴۴ ۲۳ فروردين ۱۴۰۱
این رو یادت رفته که توی یه کشوری مثل آمریکا زمانی که یک پزشک تحصیلش رو تموم می کنه بین 250،000 تا 500،000 دلار وام داشنجویی باید پرداخت کنه! یعنی هزینه تحصیلش تقریبا نیم میلیون دلار هست، شما شاکی هستی که بعد از تحصیلت هیچ وام میلیاردی نداشتی و حقوق آنی شروع کارت بیشتر از 90٪ مردم جامعه هست؟ چقدر پزشکان ایران مظلوم هستن!
Iran (Islamic Republic of)
لعنت خدا بر دروغگویان
۱۵:۲۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
چرا سرانه پزشکان در دنیا رو اعلام نمیکنید تا نسبت به ایران سنجیده شده و خود مردم به این نتیجه برسند که سرانه کافیه اما توزیع نامناسب؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۵۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
نیاز به اعلام سرانه نیست.
مردم الحمد لله عراق میروند برای زیارت. در کاظمین و بغداد به مطب یک متخصص بروند و از منشی اش هزینه ویزیت را سوال کنند.
اگر دیدند پنج شش برابر ایران بود شوکه نشوند!
بعد بروند در یک قصابی قیمت گوشت را سوال کنند. اگر دیدند گوشت تقریبا هم قیمت با ایران بود ، باز تعجب نکنند ! انوقت خواهند فهمید که پزشک ایرانی ( که به دلیل کارایی بالایش از تمام کشورهای منطقه برای درمان به ایران میایند) ، هزینه ویزیتش یک پنجم تا یک ششم پزشک عراقی ( با ان وضع سوادشان!!)است .
حال نمیخواهیم از ترکیه مثال بزنیم که هزینه ویزیت در انجا ده برابر است.
Iran (Islamic Republic of)
J
۲۱:۲۷ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
سالهای قبل پزشکانی با طرح نمایندگان از مناطق به اصطلاح محروم با نمراتی بسیار افتضاح و تعهد به استانداری منطقه در رشته پزشکی قبول شدند که اکثر این افراد اصلا حاضر به خدمت در منطقه خودشان بعد فارغ التحصیلی نیستند و با پارتی نمایندگان مجلس در پستهای اینطرف و انطرف مشغول شده اند .وقتی شخصی که بومی منطقه محروم هست و با ارفاق در رشته پزشکی قبول شده حاضر به عمل به تعهدش نیست از دیگر شرکت کنندگان چه انتظاری هست.
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۲۳:۱۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
جناب فلفل میدونی چقدر تو همون کشورا مالیات میدن؟ آره پسر خوب مالیاتی که میدن باعث میشه که کمتر از پزشکای اینجا پول دربیارن :)
#صرفا_نظر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
خیلی از پزشکان فقط فکر پول و درآمدشون هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
در تبریز متخصص حق ویزیت ۱۰۰هزار تومن میگیره اما ۱۰۰ثانیه هم وقت نمیزاره برا مریض فقططط بفکر کسب درآمد هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
پزشکتان را عوض کنید. اجباری ندارید پیش پزشکی بروید که صد ثانیه ایی ویزیت میکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
طبق بیانات رییس نظام پزشکی .کل صورت مسئله کمبود پزشک پاک شد. تا نیروی بیشتری در دانشگاه جذب نشود.و بحث به حاشیه رفت.بالاخره این مافیای پزشکی باید حفظ شود.
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۱:۳۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
خداییش بوعلی الان بود به مهاجرتش ادامه میداد از ایران می رفت کدوم ویزیت بیمه کجا بودزیر ده کیلو برنج اصلا ویزیت نمیکرد کتاب 3 میلیون وسزیت50000تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
بزار همشون برن ببینیم میتونن مثل زمانی که تو ایرانن پول دربیارن. عزیزم اونجا کلی باید مالیات بدن وگرنه مشکل که ندارن این همه پزشک تاپ اینجا بمونن و ساختمون سازی کنن :)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
بوعلی با علم واقعی خودش مردم را با کمترین هزینه درمان میکرد نه اینکه بفرسته سراغ انواع عکسبرداری و آزمایش و سونوگرافی و قرص و کپسول و...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
دلیل مهاجرت پزشکان داشتن پول هست ، 90 درصد مردم اگه دستشون به دهنشون برسه مهاجرت میکنن ، فقط پزشکها نیستن . چرا دارید بیراهه میرین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
دقیقا پولدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
لطفا در مورد مهاجرت متخصصصین مراقبت پرواز هم تهیه کنید.
مدیران بی برنامه و خود خواه و خسته وپیر اما مقام پرست علت مهم و مسبب این وضع هستند. باز نشسته شدن دوباره واسه خودشون اسم مشاور و مشاور ارشد درست کردند و برگشتند!!! اینجاست که آدم میخاد به عزرائیل التماس کنه هر چه زودتر این جماعت مقام پرست و خودخواه را زودتر برای حساب و کتاب قبض روح کند.
لااقل کاش از اسم و عنوان و تابلو رهبری سوء استفاده نمی کردند. هر چند عقلها بیدارند و حیله این جماعت کاملا برملا است
Iran (Islamic Republic of)
ش
۱۰:۱۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
اگر میخواهید علت مهاجرت پزشکان در یابید کافیست به امار واقعی قبولیهای دستیاری و سهمیه ها مراجعه بفرمایید وقتی کسی 17 سال رشته مورد علاقه قبول نشه مهاجرت میکنه.پیامبر فرمودند دانش را دریابید حتی اکر در چین باشد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
پزشکی تو ایران بهترین درآمد رو داره تو دنیا
اونایی که میرن بخاطر شرایط زندگی مهاجرت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۰۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
بهترین درامد در دنیا ؟؟؟!!!!
از کشورهای غربی سخنی نمیگویم که ویزیت یک بیمار در انجا بین هفتاد تا صد دلار است! از عراق میگویم که ویزیت بیست دلار ( ویزیت در ایران مختصری کمتر از سه دلار است)
در ترکیه که ویزیت چهل دلار است. در عمان و امارات حدود شصت دلار.
افغانستان از قلم افتاد !!! در کشور برادر افغانستان ویزیت حدود پنجاه درصد بیشتر از ایران است !!!
شما اگر در دنیا جایی را پیدا کردید که ویزیت متخصص سه دلار باشد !!! لطفا اطلاع دهید.ضمنا نگویید که مگر مردم به دلار حقوق میگیرند؟ چون پاسخش را الان همه میدانند. ! خیر! مردم به ریال حقوق میگیرند اما همه هزینه هایشان مثل مسکن. خودرو. مواد غدایی ( مثلا شیر و لبنیات که نسبت به چهار سال قبل حدود ده برابر شده ) همگی به دلار است!!
حتی قیمت رطب هم به دلار است ! رطب نزدیک دو دلار بود یعنی شش هزار تومان . و الان هم چهل پنجاه هزتر تومان است ! یعنی همان نزدیک دو دلار ! پس : هزبنه ها به دلار است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
بله بافرموده شما موافقم پزشکان ایران برای سرمایه گذاری ولذت بردن به سایر کشور ها مهاجرت می کنند مهاجرت آن ها به دلیل سرمایه زیادهست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۵۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
اون وقت چرا درآمد پزشکا رو فقط به دلار حساب میکنید؟ ابن همه فارغ التحصیل دکترای رشته های مهندسی که رشته هاشون خیلی سخت تر از پزشکیه دارن دارن با حقوق حداقلی زندگی میکنن اون وقت پزشکای ایرانی که از چند جا درآمد دارن ناراضی هم هستن. پزشکایی که اکثریتشونو فقط در ایران قبول دارن و جای دیگه اصلا بهشون اجازه طبابت نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
فلفل عزیز اونور آب باید کلی مالیات بدن. وگرنه این همه متخصص تاپ نیازی ندارن اینجا بمونن اگه دنبال پول باشن.
#صرفا_نظر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
به دلیل انحصار پزشکی و پولدار شدن پزشکان متخصص و همچنین شرایط تحریم کشور باعث شده که خود پزشکان اینجا مشغول کسب درامد باشن ولی خانواده هاشون رو برای زندگی بهتر بفرستن بلاد خارجه .جالبه اکثر پزشکان هم اقازاده سهمیه ای و ادعای ارزشی بودن دارن
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۰۹ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
با سهمیه بندی مخالفیم.
اما پزشکی انحصاری نیست. هر کسی میتواند بی خوابی بکشد و روزانه 18 ساعت درس بخواند و کنکور بدهد و اگر قبول شد با تلاش و بی خوابی و ... پزشک شود.
انچه انحصار هست فعلا در ایران خودرو و سایپا است !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
فلفل معلومه تو خانوادت یا خودت پزشک هست کسی چیزی میگه بالا و پایین میپری فقط خودتو میبینی به شما میلیاردم بدن میگید کمه
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۰۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در پزشکی انحصار نیست.
باید در کنکور شرکت کنی. رتبه ممتاز بیاوری که مشخص شود توانایی و سوادش را داری. بعد وهرد دانشگاه شوی . پس انحصار در کار نیست.
انحصار فعلا در ایران خودرو و سایپا است دوست من !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در پاسخ به عزیزی که گفته اند چرا فقط هزینه ویزیت را به دلار حساب میکنید!
چون :
صحبت از پزشکان بود.
بعد عرض شد همه هزینه های مردم به دلار شده !
مطلبی که از قلم افتاد :
هزینه درمان را باید بیمه ها پرداخت کنند.
اما الان قسمت عمده این هزینه بر دوش مردم و پزشک است.
اما بر عهده پزشک است چون بیمه ها برای فرار از مسئولیت خود دولت را مجبور میکنند تعرفه را کمتر از مقداری که باید باشد تعیبن کنند . و در واقع بخشی از هزینه درمان بیمار را از جیب پزشک میدهند !
اما هزینه بر دوش مردم است چون در همین ویزیت معادل نیم کیلو پنیر !!!! هم هشتاد درصدش بر عهده بیمار است و کمتر از بیست درصدش را بیمه ها تقبل میکنند( منظور در بخش خصوصی است)
در حالیکه اصولا باید هزینه درمان بر عهده بیمه ها باشد نه بر عهده بیمار و پزشک!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در پاسخ به فلفل باید بگم که علت اینکه پزشکی این همه محبوب شده اینه که تو ایران اینجوری شده که بیشترین درآمد داره از مریضی مردم بدست میاد که اشتباهه.
باید حقوق ها همسان سازی بشه و به اندازه ی حق اون کار بهش بها داده بشه. هر کاری سختی خودشو داره. پزشکی شده یه چیزی شبیه برند اپل که لاکچری محسوب میشه ولی فرق خاصی نداره. امیدوارم یه روزی چنین چیزی اعمال بشه. بعضی از زمینه های پزشکی اصلا نیازی به درس خوندن آنچنان هم نداره و با یه دوره سه ماهه اوکی میشن. اینکه بخوایم یه چیزاییو خیلی بزرگ کنیم جالب نیست.
Iran (Islamic Republic of)
e
۰۹:۵۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
ارزانترین و تبعا بی ارزشترین شغل فعلا پزشکی هست کجای دنیا سراغ دارین با دو کیلو برنج ویزیت متخصص و فوق داخلی باشه
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۰:۴۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
الحق بوعلی هم بود زیر10کیلو نمیدید هم دولت پول نمیده هم مریض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
دوست عزیز از دامپزشکان خبر دارید ؟! از پزشکان بیشتر درس میخوانند ، سخت تر کار میکنند و کمتر درآمد دارند (در ایران) ! کجای دنیا دیدی جراحی کنی واسه ۵۰۰ هزار ؟!! ویزیت کنی واسه ۱ کیلو برنج به قول شما ؟!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۲۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
پنیر لیقوان هر کیلو صدوهشتاد هزار تومان !!!
ویزیت متخصص شصت و هفت هزار و هشتصد تومان !!!( و با سیستم برخط هشتاد هزار تومان) !!!!!
اگر فقط یک کشور دردنیا سراغ دارید که ویزیت متخصشش کمتر از نیم کیلو پنیر ساخت همان کشور است بفرمایند ما هم مطلع شویم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
یه جور حرف میزنی پزشکا پول کم میگرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
تخصص بوعلی کجا متخصصین ما کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
مگه فقط یه بیمار هست؟ بعضی از این دکترها روزی چند ده گونی درآمد دارند، تازه ناز هم میکنن و مالیات هم نمیدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
دکتر باید برای هر بیمار یه تایم خاصیو بزاره؟ میزاره؟ هر موقع گذاشت تازه میتونه بیاد و حرفی برای گفتن داشته باشه
گیریم که وقتو بزاره، دکتر باید کل درآمدشو از یه بیمار بگیره؟ گیریم که بخواد بگیره، دکترا تو ایران به اندازه ی بقیه ی کشورها مالیات میدن؟ گیریم بدن، پول درآوردن از مریضی مردم یه تجارته؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۹ دی ۱۴۰۰
فلفل اگه یکم ریاضی بلدی یه متخصص معمولی که 30 بیمار داشته باشه ( نگو 20 تا طبیعی نیست که جامه میدرم ، وقتی به ازای هر 10 هزار نفر 5 متخصص باشه پیش میاد متخصص هایی که 70 تا 80 مریش در روز دارن تازه اگر نخوان جراحی بکنن ، بعله متخصص هایی با 5 6 مریض هم وجود دارن که اون هم از بی سوادی و بی عرضگی خودشونه و برای همه مشاغل صادقه ، اما نرمش میشه 30نفر حداقل) حداقل خالص دریافتیش میشه 60 ملیون بدون عمل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
براهمین برای رفتن به این رشته سرودست میشکنن مهاجرت میکنن چون توقعاتشون زیاده چون توانشودارن ماهاکه ازاوضاع ناراصی هستیم چرانمیتونیم مهاجرت کنیم؟چرادرمودددریافتی گارگدان وکارمندان هم منصفانه نمیگید؟چرانمیگیدیه کارمندوگارگربیچاره چقدربایدبرای یه مریضی ساده هزینه درمان بده اونم باپزشک هایی ....
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۴۳ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در پاسخ به ان عزیزی که گفته فلفل تو یا خودت پزشکی یا خانواده ات!
بله. من خودم پزشکم.
هدفم از پاسخ روشنگری در مقابل هجمه ایی است که توسط دولت بی تدبیر ناامید در هشت سال به پزشکان انجام شد . از جمله افسانه فرار مالیاتی!!!. برای سرگرم کردن مردم . که مردم مشغول باشند و نفهمند ان دولت که با سوت و کف انها انتخاب شد چه بر سرشان اورد! و الحق در این موارد موفق هم شد!( جزو معدود موفقیت های دولت تدبیر و امید !!!)
و کسی هم معتقد نیست که همه پزشکان بی عیب و نقص هستند و ...
نقص در همه اقشار هست.
گران فروشی و کم کاری در همه اقشار هست. از کارمندی که کارش گره زدن کار مردم است . در مقابل کارمندی که همش حل مشکل مردم است. از معلمی که سرکلاس وقت تلف میکند تا کلاس خصوصی بگذارد تا معلمی که دلسوزانه درس میدهد.
از کاسبی که گران فروشی میکند . از شرکت هواپیمایی که در ایام تعطیل نرخ را دو برابر میکند و کسی هم جلو دارش نیست.
از میوه فروشی که قیمت ها را دوبله حساب میکند
از سیمان فروشی که سیمانش را پنج برابر کرد!
از شرکت تولید لبنیات که محصولاتش را ده برابر کرد ! و مثنوی هفتاد من خواهد شد!
پس باید منصف باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
آقای نظام پزشکی بالاخره یاد گرفتید از دستگاه کارتخوان استفاده کنید
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۰:۲۱ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
این فرار مالیاتی پزشکان در هشت سال حاکمیت دولتی ( تدبیر و امید !!!!)مطرح شد که سه وزیرش در هفته ایی که قیمت بنزین سه برابر شد در مصاحبه اعلام کردند هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت بنزین نیست !!! و خود شخص جناب روحانی هم اعلام کرد خبر نداشته !!!!حال چنین دولتی داستان فرار مالیاتی پزشکان را ساخته و پرداخته کرد !
در حالیکه بیش از نود درصد جمعیت ایران تحت پوشش بیمه هستند( طبق امار دولت) و سیستم بیمه ها به اداره مالیات متصل است. امار ویزیت هر پزشک کاملا مشخص و معلوم است و امکان فرار مالیاتی وجود ندارد.
بجز موارد انگشت شمار از پزشکان خاص ( که انگشت شمارند) یا اشکال از خود اداره دارایی باشد ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
پزشکی که خودش درد نان دارد نمی تواند غم خوار و کمک رسان بیمار باشد.
معلمی که خودش درد نان دارد نمی تواند نسل آینده را تربیت کند.
قاضی که خودش درد نان دارد نمی تواند قضاوت صحیحی داشته باشد.
اصلا هر شغلی که دل نگران معیشتش باشه کار درست انجام نمی ده می ذاره می ره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
بمیرم برای پزشکای مظلوم :) که درد نان دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
آخی پزشکای بدبخت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
وقتی هزینه ویزیت پزشک مملکت معادل پفک نمکیه، چه انتظاری ازشون دارین؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
عزیز من بقیه هزینه رو بیمه پرداخت میکنه
مدت ویزیت هر بیمار نهایتا 5 دقیقه هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۰:۱۳ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
هزینه ویزیت ۱دقیقه ای یک پزشک متخصص برابر با کار روزانه یک کارگره تو ایران. هزینه عمل یک ساعته پزشک متخصص برابر با حقوق چند ماهه یک کارمند با مدرک بالاست . زیر میزی یک عمل بعضی از پزشکان معادل حقوق یک سال یک افسر مرزبانیه. علت مهاجرت پزشکان اینکه اکثرا پولدارشدن یا اقازاده هستن یا بچه پولدارن و خانواده هاشون رو میفرستن اونور اب چون شرایط کشور خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۱۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
من در پاسخ به پاسخ دهنده های شما پاسخ میدهم :
اولا : شما مجبور نیستید پیش پزشکی بروید که یک دقیقه ایی ویزیت میکنه !
دوما : پزشک متخصص ایرانی وقتی امتحان بورد تخصصی داد ، در تقریبا هیچ کشور دنیا رقیب و مانند ندارد. چون تمام کتاب ان رشته را از اول تا اخر خط به خط مسلط است و این در هیچ کشوری نظیر و مانند ندارد. منتها در یک کشور غربی ویزیت بیمار سی برابر ایران است. لذا پزشک با ویزیت پنج تا ده بیامر در روز بهترین زندگی را دارد. و بعد از فارغ التحصیلی به مطالعه ادامه میدهد. اما پزشک ایرانی باید تا اخر عمر از صبح تا شب کار کند تا بعد از بیست سی سال بتواند یک اپارتمان دو خوابه بخرد !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
اگه انقدر درامدشون کمه پس باکدوم پول میرن خارج؟هم تفریحی هم مهاجرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در پاسخ به عزیزی که هزینه ویزیت پزشک را با حقوق کارگر محاسبه کرده اند!
اول : بله. به کار گران هم ظلم شده.
دوم : چرا حقوق کارگر را با دستمزد یک هنر پیشه یا فوتبالیست مقتیسه نمیکنی ؟؟!!!
یا با دستمزد یک ارایشگر خانمها در تهران و شهرهای بزرگ ؟؟!!!
با با فیشهای نجومی که چند سال قبل روشن شد ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۴ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
باز این فلفل حرف زد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل رو قبول ندارم
۲۳:۳۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
فلفل جون واقعا پزشکا نون شب ندارن و همشون نیاز به یه هزار تومنی دارن. اوکیه؟
درآمد میلیاردی دارن که هیچکی نداره. میگی پیش فلان دکتر نرو که یه دقیقه وقت نمیزاره؟ به ما مربوط نیست. قرار نیست که من همه ی دکترا رو بشناسم. این موضوع مربوط به سازمان نظام پزشکی نیست که کنترل کنه و در صورت تکرار پروانشونو باطل کنه عایا؟ اگه یه کم قوانینمون تو بازرسی و کنترل کسب و کار و مشاغل سفت و سخت تر باشه ناعدالتی پیش نمیاد دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۷:۳۵ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
همین که یک ایرانی حاضر می شود مهاجرت کند... جای افسوس و تأسف است!.... چکار می کنید که مردم مجبور به مهاجرت می شوند!!
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۴:۲۱ ۰۸ آبان ۱۴۰۰
ببین بزرگوار!
هیچ ایرانی تا مجبور نشود حاضر به ترک خاک ایران نیست. هیچ جای دنیا هم برایش ایران نمیشود. اما من با شرایط فعلی برای شما مثالی میزنم تا متوجه شوید:
سرچ بفرمایید قیمت یک تویوتای کرولا 2020 که در دنیا جزو ماشینهای ارزان دسته بندی میشود بیست هزار دلار است. یک پزشک متخصص کانادایی با حساب مالیاتی که میدهد با سیصد ویزیت به این خودرو میرسد.
حال بیتیم سراغ پزشک متخصص ایرانی !
ان سیصد ویزیت میشود بیست و یک میلیون تومان !!! و حال انکه پراید یکصد و چهل میلیون و سمند دویست و پنجاه میلیون است !! این است خودرو ملی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۶ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
در پاسخ به ان شخص محترمی که ویزیت پزشک را با حقوق کارگر و .... مقایسه کرده:
ان ویزیت به قول شما صد هزار تومانی که طبق تعرفه شصت و هشت هزار تومان است :
پزشک ان ویزیت را وسط بیابان انجام نمیده !
بلکه در مطبی است که در شهرهای بزرگ ماهانه پنج تا ده میلیون یا بیشتر و کمتر اجاره باید بدهد. به اضافه حقوق منشی و ...
البته کسی منکر بی عدالتی در حق کارگران عزیز نیست. حقوق مرز داران عزیز هم کم است.
اما صحبت این بود که در امد پزشکان ایران از همه کشورهای دنیا بیشتر است !!!!! و مطالب در پاسخ به این ادعا گفته شد.الان بسیاری از پزشکان خصوصا عمومی درامدخالصشان چندان تفاوتی با کارمندان ندارد. و از خیلی از مدیران که مدرک کارشناسی مکاتبه ایی و پیام نور دارند به مراتب کمتر است !
آخرین اخبار