هفته دهم لیگ برتر انگلیس؛

شبح اخراج بالای سر سولشر/ لیورپول و سیتی در انتظار لغزش چلسی صدرنشین

هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس با برگزاری ۷ دیدار از امروز (شنبه) آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس از ساعت ۱۵ امروز (شنبه) با دیدار تیم‌های لسترسیتی و آرسنال آغاز خواهد شد و در ادامه ۶ بازی دیگر برگزار می‌شوند که در مهمترین بازی‌ها تیم‌های لیورپول، چلسی، منچسترسیتی و منچستریونایتد به میدان خواهند رفت.

از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه پنج دیدار به طور همزمان برگزار خواهند شد.

لیورپول - برایتون

لیورپول از ۹ بازی ۲۱ امتیاز اندوخته است و در رتبه دوم جدول رده‌بندی قرار دارد. برایتون هم با ۱۵ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه پنجم جای گرفته است.

لیورپولی‌ها که در دو بازی گذشته خود در لیگ جزیره با نتایج مشابه ۵ بر صفر منچستریونایتد و واتفورد را شکست داده اند، در شرایط بسیار خوبی به سر می‌برند. این تیم در ۱۹ بازی اخیر خود شکستی نداشته است. بیشترین شکست ناپذیری لیورپول با یورگن کلوپ بین ژانویه ۲۰۱۹ تا فوریه ۲۰۲۰ در ۴۴ بازی بود.

لیورپول فصل گذشته از دو دیدار خود مقابل برایتون فقط یک امتیاز به دست آورد. برایتون که فصل گذشته در آنفیلد یک بر صفر لیورپول را شکست داد، به دنبال آن است که برای اولین بار در همین رقابت‌ها دو بار پیاپی برابر سرخپوشان به پیروزی برسد. این تیم در ۳۳ دیدار گذشته خود مقابل لیورپول فقط ۵ بار به پیروزی دست یافته، ۹ تساوی و ۱۹ شکست داشته است.

نیوکاسل - چلسی

در یکی دیگر از دیدار‌های هم زمان ساعت ۱۷ و ۳۰ نیوکاسل در ورزشگاه سنت جیمز پارک میزبان چلسی خواهد بود.

چلسی با ۲۲ امتیاز از ۹ بازی صدرنشین لیگ جزیره است و نیوکاسل با تنها ۴ امتیاز در رتبه ما قبل آخر جای دارد و یکی از کاندیدا‌های اصلی سقوط است.

نیوکاسل که به تازگی سهام خود را به مالکان سعودی با ۳۰۰ میلیون واگذار کرده، امیدوار است در پنجره نقل و انتقالات ماه ژانویه بتواند با تکیه بر توان مالی این گروه خود را تقویت کند تا از سقوط به رقابت‌های دسته پایین نجات پیدا کند. در آن سوی میدان هم چلسی می‌داند که اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد، لیورپول با کسب امتیاز برابر برایتون به صدر جدول خواهد رسید.

  • نیوکاسل از ۶ بازی آخر خود برابر چلسی در ۵ بازی شکست خورده است. آخرین پیروزی این تیم برابر آبی‌های لندن به ژانویه سال ۲۰۲۰ برمی گردد.
  • چلسی از ۳ دیدار خارج از خانه برابر نیوکاسل در دو بازی به پیروزی رسیده است.
  • از ابتدای فصل گذشته تاکنون نیوکاسل در دیدار‌های خانگی ۴۳ گل دریافت کرده و از این نظر بیشترین گل خورده در میان تیم‌های حال حاضر در لیگ برتر را در دو فصل گذشته داشته است. این تیم در این فصل هم نتوانسته است در خانه کلین شیت کند و کمترین کلین شیت را در این دو فصل نسبت به دیگر تیم‌های لیگ جزیره داشته است.
  • نیوکاسل در ۹ بازی این فصل هیچ پیروزی به دست نیاورده است. این تیم در تاریخ باشگاهی خود فقط دو بار نتوانسته است در ۱۰ بازی اول به پیروزی برسد که به فصول ۹۹  -۹۸ و ۱۹-۲۰۱۸ برمی‌گردد.
  • چلسی در این بازی برای دومین بار به دنبال کسب چهارمین پیروزی پیاپی خود با هدایت توماس توخل در لیگ جزیره است.

منچسترسیتی- کریستال پالاس

در یکی از بازی‌های هم زمان منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد میزبان تیم کریستال پالاس خواهد بود.

منچسترسیتی با ۲۰ امتیاز از ۹ بازی در رتبه سوم جدول قرار دارد و کریستال پالاس با ۹ امتیاز از همین تعداد بازی رتبه پانزدهم را در اختیار دارد.

شاگردان پپ گواردیولا که هفته گذشته با شکست برابر وستهام از دور رقابت‌های جام اتحادیه کنار رفتند، حالا تمرکز بیشتری روی بازی‌های لیگ خواهند داشت.

  • منچسترسیتی در ۱۲ بازی اخیر خود مقابل کریستال پالاس فقط در یک بازی شکست خورده، ۹ بار این تیم را برده و ۲ بار به تساوی دست یافته است.
  • کریستال پالاس پس از بازگشت به لیگ جزیره در فصل۲۰۱۴ -۲۰۱۳ در ۱۶ بازی برابر من سیتی ۳۹ گل دریافت کرد و فقط یک بار توانسته است برابر این تیم دروازه خود را بسته نگه دارد.
  •  عقاب‌ها در این ۱۶ بازی در یازده رقابت حتی نتوانسته اند دروازه من سیتی را باز کنند.
  • منچسترسیتی پس از شکست یک بر صفر در اولین بازی این فصل در خانه تاتنهام در هشت بازی اخیر شکست نخورده و در خانه هم هیچ گلی دریافت نکرده است.
  • کریستال پالاس در ۶ بازی اخیر خارج از خانه حداقل دو گل دریافت کرده است.

تاتنهام - منچستریونایتد

در آخرین بازی امشب از ساعت ۲۰ منچستریونایتد در خانه تاتنهام به میدان خواهد رفت.

یونایتد‌ها این روز‌ها شرایط خوبی ندارند و هر لحظه احتمال برکناری سولشر، سرمربی نروژی این تیم وجود دارد. شکست سنگین پنج بر صفر برابر لیورپول در اولدترافورد برای هواداران این تیم بسیار سنگین بود و احتمال اخراج سولشر را بیش از پیش افزایش داد. به نظر می‌رسد این بازی آخرین فرصت این مربی است و شکست برابر تاتنهام موجب برکناری او خواهد شد.

یونایتد‌ها در هفته‌های اخیر وضعیت نامناسبی داشته اند. این تیم از ۴ بازی در سه مسابقه شکست خورده است؛ در حالی که پیش از آن در ۳۷ بازی این تعداد شکست را داشت. در بحبوحه این عملکرد‌های ضعیف رکورد ۲۹ بازی بدون شکست منچستریونایتد در دیدار‌های خارج از خانه، روز ۲۴ مهر به دست لسترسیتی (۴-۲) شکسته شد.

منچستریونایتد با ۱۴ امتیاز از ۹ بازی و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به سه تیم ۱۴ امتیازی دیگر در رتبه هفتم جدول جای گرفته است و تاتنهام با ۱۵ امتیاز از همین تعداد بازی رتبه ششم را در اختیار دارد.

  • در تقابل با تاتنهام آمار‌ها به سود تیم منچستریونایتد است؛ این تیم ۳۶ بار برابر تاتنهام به پیروزی دست یافته و اسپرز برابر هیچ تیمی در لیگ جزیره این تعداد شکست را نداشته است.
  • یونایتد در سه بازی اخیر خود در دیدار‌های خارج از خانه برابر تاتنهام به ۲ پیروزی دست یافته است.
  • در ۶ دیدار اخیر بین دو تیم تاتنهام و منچستریونایتد تیم میزبان فقط یک بار به پیروزی دست پیدا کرده است.

برنامه دو دیدار دیگر به شرح زیر است:

واتفورد- ساوتهمپتون / ۱۷ و ۳۰ دقیقه
برنلی - برنتفورد / ۱۷ و ۳۰ دقیقه


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار