اولیانوف: سفر مقام ایرانی به مسکو جدا از مسیر مذاکرات احیای برجام نیست

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره سفر مقام ایرانی به مسکو توضیح داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توئیتی که دیشب منتشر کرد توضیحاتی درباره سفر علی باقری، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به مسکو ارائه داد و آن را در راستای گفتگو‌های دو جانبه و مسیر مذاکرات احیای برجام دانست.

او در این توئیت نوشت: برای جلوگیری از گمانه زنی ها، می‌توانم به شما اطمینان دهم که این یک مسیر جداگانه و مجزا برای مذاکرات بر سر برجام نیست. رایزنی‌های دوجانبه مانند آنچه دیروز بین ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل رخ داد، عملی عادی است. ما مشتاقانه منتظر از سرگیری گفتگو‌های وین هستیم.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیروز پنجشنبه با انتشار پیامی در حساب کاربری اینستاگرام خود اعلام کرد قرار است علی باقری و هیئت همراه با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه و همچنین میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امورخاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت امورخارجه روسیه دیدار و گفتگو کنند.

پیشتر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد واشنگتن آماده بازگشت به مذاکرات برجام است امیدوار است تهران برای مذاکره با حسن نیت هرچه سریعتر به وین بازگردد.

ماه گذشته «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، وجود غنی‌سازی مخفیانه در ایران را رد کرد و گفت: «تاکنون هیچ اطلاعاتی که نشان دهد ایران به صورت مخفیانه در حال غنی‌سازی اورانیوم است، وجود ندارد. ما در آژانس وظیفه داریم تمامی اماکن غنی‌سازی ایران را مورد بازرسی قرار داده و بر فعالیت‌های هسته‌ای این کشور نظارت کنیم.»

به تازگی «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با تروئیکای اروپایی در پاریس دیداری داشت که در آن مقامی از فرانسه بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی، از ایران خواست تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد و خواستار ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین شد.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار