تربت‌حیدریه و زاوه میزبان تور‌های گردشگری زعفران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تربت حیدریه گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت زعفران گردشگران داخلی و خارجی برای بازدید از مزارع زعفران در قالب تور‌های گردشگری زعفران به این شهرستان آمداند.

علی محمدی رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: همزمان با آغاز فصل برداشت زعفران، گردشگران داخلی و خارجی در قالب تور‌های گردشگری کشاورزی، از مزارع زعفران بازدید و همچنین با مراحل جمع‌کردن پاک‌کردن گل‌ها آشنا و از بزرگ‌ترین بازار گل کشور و مراحل فرآوری زعفران، دمنوش‌های زعفرانی نیز بازدید می‌کنند.

او افزود: شهرستان‌های تربت‌حیدریه و زاوه با توجه وسعت زیاد مزارع زیرکشت این محصول و حجم بالای تولید زعفران، به پایتخت زعفران جهان و دیار طلای سرخ شهرت دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی تربت حیدریه ادامه داد: بازدید از سایر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری، کارگاه‌های صنایع‌دستی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی نیز در برنامه تور‌های گردشگری است.

محمدی بیان کرد: برگزاری این تور‌ها با هماهنگی و همکاری ارگان‌های دولتی و غیر دولتی شهرستان از جمله فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی، جهادکشاورزی، شرکت‌های زعفرانی و مدیران تاسیسات گردشگری و اقامتگاه‌های بومگردی شهرستان و با رعایت دستورالعمل‌های ستاد کرونا برگزار می‌شود

انتهای پیام//ا. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار