توزیع بیش از۲۳ میلیون کیلوگرم گوشت مرغ در بازار زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ میلیون و ۱۱۸ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بازار استان زنجان عرضه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳ میلیون و ۱۱۸ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بازار استان زنجان عرضه شده است.

او بااشاره به اینکه  از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیون و ۱۸۰ هزار و ۸۶۱ قطعه مرغ و خروس در کشتارگاه های استان زنجان ذبح شده است، افزود:از این تعداد ۹۸ هزار و ۳۴۹ لاشه غیربهداشتی ضبط و از چرخه مصرف حذف خارج شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: مراکز عرضه، تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی و خودرو‌های حمل این مواد خام به طور مستمر توسط ناظران بهداشتی دامپزشکی مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد.

حاج کاظمی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ پرونده تخلف در خصوص کشتار غیر مجاز، رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه فرآورده‌های غیر بهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: شهروندان از خرید هرگونه مرغ بدون بسته بندی خودداری کنند چرا که این نوع فرآورده‌ها غیربهداشتی و خارج از نظارت دامپزشکی هستند.

او از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن ۱۵۱۲  دامپزشکی استان زنجان تماس برقرار کنند و مورد تخلف را جهت رسیدگی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.