آغاز عملیات بازسازی ۸۰ واحد مسکونی تخریبی زلزله کوهرنگ

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در مرحله نخست ۸۰ واحد مسکونی تخریب شده در قالب «تیپ یک» وارد مرحله بازسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرشید ریاحی سامانی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان کوهرنگ با حضور معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به تقسیم‌بندی واحد‌های مسکونی زلزله‌زده به تیپ یک و ۲ اظهار داشت: در مرحله نخست ۸۰ واحد مسکونی تخریب شده در قالب «تیپ یک» وارد مرحله بازسازی شده است.

او افزود: پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتر شهرستان، آسیب‌شناسی واحد‌های حادثه‌دیده و آواربرداری و بازسازی خانه‌های مسکونی در دستور کار قرار گرفت.


بیشتر بخوانید


ریاحی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران در ۲ بخش بازفت و مرکزی شهرستان کوهرنگ، تصریح کرد: تیم‌های فنی و مهندسی برای طراحی واحد‌های مسکونی در منطقه حضور دارند و نقشه‌های طراحی شده را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

او با اشاره به تفکیک خانه‌های روستایی حادثه‌دیده به تیپ یک و ۲، اظهار داشت: تیپ یک در اولویت آواربرداری و احداث است و سکونت در آن به هیچ عنوان امکانپذیر نیست از همین رو تلاش می‌شود ۸۰ واحد مسکونی تیپ یک تا قبل از بارش‌های فصل زمستان بازسازی و در اختیار مردم قرار داده شود.

ریاحی گفت: همچنین با دهیار‌ها هماهنگی شده است تا مردم مراجعه حضوری به مرکز شهرستان و استان نداشته باشند.

او، تشکیل باجه‌های بانکی در منطقه را از ضروریات دانست و گفت: پیشنهاد می‌شود بانک‌های عامل نمایندگان خود را به منطقه بفرستند تا در کار مردم تسهیل شود.

امدادرسانی به یک هزار و ۴۵۰ خانوار کوهرنگی

ایرج کیانی مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: امدادگران این نهاد در قالب ۲۱ تیم از روز نخست وقوع زلزله در این منطقه حضور داشته و به مردم امدادرسانی و خدمات‌رسانی می‌کنند.

او افزود: در زلزله ۵.۷ ریشتری چلگرد پنج نفر مصدوم شدند که تمامی هزینه‌های درمان این مصدومان را جمعیت هلااحمر تقبل کرد.

کیانی اضافه کرد: تاکنون برای یک هزار و ۴۵۰ خانوار شهرستان کوهرنگ اقلام زیستی از جمله چادر، پتو، موکت و اقلام غذایی توزیع شده است.

۲۰۰ خانوار شهرستان کوهرنگ همچنان در اسکان اضطراری

مرتضی زمانپور فرماندار شهرستان کوهرنگ نیز به اسکان اضطراری ۲۰۰ خانوار این شهرستان در پی وقوع زلزله ۵.۷ ریشتر چلگرد اشاره کرد و گفت: تمام تلاش به کار گرفته شده تا بتوان واحد‌های تخریب شده را قبل از فصل زمستان بازسازی کرد.

او افزود: زلزله اخیر اگر چه ریشتر بالایی داشت، اما به سبب اینکه در عمق در ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست و از سوی دیگر منطقه کوهستانی بود و بسیاری از عشایر برون کوچ بودند و به استان خوزستان کوچ کرده بود خسارت جانی در پی نداشت.

زمانپور اضافه کرد: زلزله به ۲۲۳ روستا و سه شهر شهرستان خسارت وارد کرده است که علاوه‌بر تخریب خانه‌ها باعث ناپدید شدن و جایجایی چشمه‌ها شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار