انگلیس: در صورت شکست مذاکرات وین همه گزینه‌ها روی میز است!

وزیر خارجه انگلیس در مجلس عوام این کشور مدعی شد که در صورت شکست در مذاکرات وین، همه گزینه‌ها در این خصوص روی میز قرار دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهونیوز، لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس امروز (سه شنبه) در پاسخ به یکی از نمایندگان مجلس عوام این کشور که خواسته بود در جلسه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال راه حلی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای باشند، ادعا کرد که همه گزینه‌ها علیه ایران روی میز قرار دارند.

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس در اظهارات خود در مجلس عوام این کشور ادعا کرد: در صورت شکست «معنادار» در مذاکرات هسته‌ای ایران در رویکرد خود تجدیدنظر خواهیم کرد و همه گزینه‌ها روی میز است.

او در ادامه خطاب به مجلس عوام ادعا کرد: «ایران هیچ توجیه غیرنظامی معتبری برای افزایش غنی سازی خود ندارد. همانطور که برای همتای ایرانی خود روشن کردم، ایران باید فوراً به میز مذاکره بازگردد.»

تراس همچنین در مجلس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران خبر داد.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که جیمز کلورلی، معاون وزیر خارجه انگلیس ادعا کرده بود که برنامه هسته‌ای ایران هیچ‌وقت به این اندازه پیشرفته نبوده و امروز نگران‌کننده‌تر از همیشه است.

اوایل این ماه، نیز تراس در اظهاراتی از ایران خواست تا به سرعت به مذاکرات هسته‌ای وین بازگردد.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشور‌های موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

دولت جو بایدن، علی‌رغم اعتراف به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران از انجام اقداماتی که برای بازگشت به برجام ضروری بوده خودداری کرده و عملاً پیگیری سیاست ترامپ را علیه ایران در دستور کار قرار داده است.

تاکنون شش دور مذاکره در شهر وین میان طرف‌ها برای احیای برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده، اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۷:۲۴ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
تنها گزینه ما شکستن صورت انگلیس است. مذاکره و مذامربا نه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ینه تاکنون زیرمیزبوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مشکلات مردم بیشتر میشود فشارها هم بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یات بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یعنی ایران اینقدر ضعیف شده که یک زن برای سرنوشت کشورمون تصمیم بگیره که همه چیز روی میز و مملکت ما رو تهدید کنه ،،کاش یه گوش مالی هم به این انگلیس میدادیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
ما هیچ مذاکره ایی با این غربی ها و رژیم خبیث آمریکا نداریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شما فعلا مشکل سوخت خودت حل کن برجام بمونه برای بعد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
جوجه اردک زشت
Germany
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
ایران هم همه گزینه‌ها روی میزدارد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۷ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
شما ترسوها اگر گزینه روی میز داشتید جواب موشکهایی که نزدیک به ۲۰۰ افسر امریکایی که غیر قانونی کیلومترها دور از خاک خود پادگان در عراق درست کرده بودند تیکه تیکه کرد میدادید وای بر شما که تا ضعیف بودیم به ما رحم نمیکردید حالا که میتوانیم حداقل جوابی به شما بدهیم جرات کوچکترزن حمله ای ندارید خا بر سر شما کا اینقد زشت و ضایع لنن وپست و بی حیا هستید‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۴ آبان ۱۴۰۰
فقط مونده بود که این خانم گزینه هاشو بزاره روی میز!
آخرین اخبار