تاکید بر تهیه گوشت آبزیان از مراکز عرضه مجاز

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: شهروندان گوشت آبزیان را از مراکز عرضه مجاز تهیه کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام خامسی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره دامپزشکی استان یزد با تاکید بر تهیه گوشت آبزیان از مراکز عرضه مجاز، گفت: همه مراکز عرضه آبزیان در کشور تحت نظارت کارشناسان شرعی و بهداشتی دامپزشکی هستند و حلال بودن و سالم بودن محصولات عرضه شده در این مراکز مورد تایید است.

او بیان کرد: حلال بودن غذا تاثیر به سزایی در سلامت جسم و روح دارد همچنین دامپزشکی در زمینه تضمین حلال بودن غذای جامعه نقش دارد.

حجت الاسلام خامسی گفت: با توجه به نبود نظارت شرعی و بهداشتی بر فروشندگان دوره گرد، شهروندان از خرید هرگونه فرآورده خام دامی به خصوص گوشت آبزیان از این فروشندگان خودداری کنند.

او اظهار داشت: از نظر شرع مقدس اسلام مصرف ماهی‌های بدون پولک و سایر آبزیان به جز میگو حرام است همچنین برخی از فروشندگان دوره گرد نسبت به عرضه آبزیان حرام گوشت اقدام می‌کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی یزد اظهار داشت: شهروندان باید از خرید آبزیان از فروشندگان دوره گرد اجتناب کنند و تا زمانی که از حلال بودن آبزیان اطمینان ندارند به هیچ عنوان فرآورده را مورد استفاده قرار ندهند.

او گفت: از شهروندان درخواست می‌کنم در صورت مشاهده فروشندگان دوره گرد آبزیان، به دامپزشکی اطلاع دهند که با متخلفان برخورد شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار