فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مطرح کرد؛

آتش زدن جنگل‌ها برای تولید ذغال/ مردم به کمک محیط زیست بیایند

محبت خانی گفت: بیش از ۸۲ درصد آتش سوزی جنگل‌های کشور غیر عمدی است.

به گزارش خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست در مورد حفظ و حراست از جنگل‌ها گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حفظ محیط زیست یک فعالیت دینی و انقلابی است، و محیط زیست مربوط به یک دولت خاص نیست و متعلق به همه‌ی مردم است.

محبت خانی افزود: یکی از مشکلات مهم در محیط زیست کشور حریق جنگل‌ها است، حدود ۱۳ درصد از مناطق ۴ گانه حوزه‌ی طبیعی کشور را محیط بانان پوشش می‌دهند.

وی گفت: در ۶ ماه گذشته ۵۲۱۶ هکتار از جنگل‌ها مورد حریق قرار گرفته اند که دلیل ۵ درصد آن عوامل طبیعی مانند رعد و برق بوده است.

این مقام مسئول در مورد آتش سوزی جنگل‌ها گفت: بیشترین درصد آتش سوزی‌ها عامل انسانی است که خود به ۲ دسته عمدی و غیر عمدی تقسیم می‌شود، که ۱۸ درصد از ۵۲۱۶ هکتار عامل عمدی بوده است و افرادی با هدف تولید ذغال و تبدیل جنگل به منطقه مسکونی یا کشاورزی و ... اقدام به این کار کرده اند.

وی افزود: افرادی که به طور عمد اقدام به آتش زدن جنگل و منابع طبیعی کرده اند توسط محیط بانان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: بیش از ۸۲ درصد آتش سوزی‌ها غیر عمدی است که به دلیل رعایت نکردن مردم در سفر‌ها و گردشگری در طبیعت اتفاق می‌افتد، مانند روشن کردن آتش، رها کردن زباله در طبیعت یا گذاشتن شیشه نوشابه که با منعکس شدن نور در آن منجر به آتش سوزی می‌شود.

محبت خانی در پایان گفت: از مردم تقاضا دارم در حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی به محیط زیست کمک کنند، و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی یا موارد از این دست در جنگل‌ها یا منابع طبیعی با سامانه ۱۵۴۰ تماس بگیرند تا محیط بانان در کسری از ساعت خود را به محل برسانند.

انتهای پیام /

برچسب ها: محیط زیست ، محیط بان ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار