پر پرواز مرغ بزرگ‌تر شد/ قیمت گذاری مرغ در میدان بازی مسئولان

خراسان جنوبی در تولید مرغ نه تنها خودکفا است بلکه ۶۰ تا ۷۰ درصد تولید مازاد را به استان‌های همجوار و کشور افغانستان ارسال می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، افزایش قیمت مرغ در استان همگام با مراکزی که مصرف کننده هستند پیش می‌رود و این موضوع سبب گلایه مردم استان شده است.

کمبود و گرانی حکایت این روز‌های بازار پر تلاطم مرغ است که برای بررسی بیشتر به چند مرکز عرضه مرغ سری زدیم.

نرخ الاکلنگی مرغ در خراسان جنوبی

کمبود مرغ هفته گذشته در استان وجود داشت، ولی آنچه بیشتر از همه مردم را متعجب می‌کرد افزایش قیمت مرغ به صورت روزانه بود.

یکی از شهروندان گفت: چند روز پیش مرغ را کیلویی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان خریدم، اما امروز قیمت هر کیلو مرغ به ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان رسیده است.

او با اشاره به اینکه وقتی نظارت بر بازار نباشد هر روز قیمت‌ها افزایش می‌یابد افزود: مسئولان تلاش کنند حداقل قیمت‌ها در ماه چندین بار عوض نشود، چون این افزایش قیمت‌ها باعث سردرگمی مردم می‌شود.

قیمت مرغ با تهران مقایسه می‌شود

آنچه که برای مردم بسیار تعجب برانگیز بود این بود که چرا قیمت مرغ در استانی که خود تولید کننده است باید مانند استان‌های مصرف کننده باشد.

اگر مرغ از استان‌های همجوار وارد خراسان جنوبی می‌شد صد در صد افزایش قیمت معنا داشت، اما زمانی که کشتار در خود استان انجام می‌شود چرا قیمت‌ها باید با تهران که هزاران کیلومتر فاصله دارد مقایسه شود.

مسئولان استانی گرانی‌های اخیر مرغ را ناشی از مصوبه کشوری می‌دانند.

بیکس مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تصمیم گیری در خصوص قیمت مرغ در تهران انجام می‌شود.

او افزود: خراسان جنوبی با بیش از ۷۰۰ مرغداری یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می‌شود که در نرخ گذاری گوشت باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد تا شاهد افزایش قیمت این کالای اساسی نباشیم.

انتهای پیام/ک

برچسب ها: قیمت مرغ ، گرانی مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.