درخواست روسیه مبنی بر آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌ شده افغانستان

روسیه با اعلام اعطای کمک‌های انسانی به افغانستان خواستار اقدام کشور‌های غربی در آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده این کشور شد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روسیا الیوم، «ضمیر کابولوف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور افغانستان و مدیر اداره آسیای وزارت خارجه این کشور امروز -دوشنبه- در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: «به موجب یک بخشنامه ریاستی در حال آماده‌سازی کمک‌های انسانی فوری برای مردم افغانستان هستیم و در این راستا وزارت فاع و وزارت امور اضطراری مقدمات لازم برای انجام پرواز‌های باری را انجام می‌دهند.»

کابولوف افزود: «این تلاش‌ها در جریان است، اما نمی‌توانم زمانی را برای آن مشخص کنم. فکر می‌کنم این کمک‌ها تا چند روز آینده فراهم شوند.»

فرستاده روسیه توضیح داد که این کمک‌ها شامل مواد غذائی و دارویی است و گرچه نیاز‌های اهالی افغانستان بسیار زیاد است، اما در حال حاضر مواد ضروری و دارای اولویت ارسال می‌شوند.

وی با خشم‌انگیز خواندن اقدام آمریکا و اتحادیه اروپا در بلوکه کردن دارایی‌های افغانستان خواستار آزادسازی این اموال شد و تأکید کرد که روسیه برای تحقق این هدف تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار