دستورالعمل ممنوعیت ورود کارمندان واکسن نزده به ادارات اجرایی شد

دستورالعمل ممانعت از ورود کارمندانی که حداقل یک دُز واکسن کرونا را دریافت نکرده اند از روز گذشته در خراسان جنوبی اجرایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بر اساس بخشنامه ابلاغ شده از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور از روز شنبه یکم آبان ماه حضور تمامی کارمندان دولت در محل کار منوط به تزریق حداقل یک دُز واکسن کرونا است، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند از حضور کارکنانی که حداقل یک دُز واکسن کرونا را تزریق نکرده اند ممانعت به عمل آورند.

او افزود: بر اساس ابلاغیه سازمان امور استخدامی کشور در مرداد ۱۳۹۹ با کارکنانی که تخطی کنند برخورد خواهد شد.

صبح روز گذشته همزمان با اولین روز از اجرایی شدن این دستورالعمل تیم شبکه بهداشت و درمان بیرجند در چند اداره حضور پیدا کردند و با وارد کردن کد ملی کارمندان وضعیت واکسیناسیون آن‌ها را بررسی کردند.

تعدادی از کارمندان تنها یک نوبت واکسن کرونا و تعدادی هم هیچ کدام از نوبت‌های واکسن را دریافت نکرده بودند که با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد این افراد قبلا کرونا گرفته و به همین علت نتوانسته بودند چرخه واکسیناسیون را کامل کنند.

هر چند رصد‌ها نشان از بی توجهی برخی ادارات از این ابلاغیه داشت، اما باید یادمان باشد واکسیناسیون کرونا وظیفه عمومی است که همه موظف به انجام آن هستیم.

تا به امروز از جامعه هدف استان ببش از ۷۳ درصد موفق به تزریق نوبت اول واکسن کرونا و بیش از ۴۱ درصد هر دو نوبت واکسن را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.