فرمانده قرارگاه مهندسی شهید احمد متوسلیان تاکید کرد؛

لزوم بازسازی بیش از ۴۰۰ خانه روستایی در مناطق زلزله زده اندیکا/ خانه بهداشت و مدرسه ساخته می‌شود

سردار قاسمی گفت: بیش از ۴۰۰ خانه روستایی در مناطق زلزله زده اندیکا از زمین لرزه اخیر آسیب دیده اند که بازسازی آن‌ها برای رفاه حال مردم الزامی است.

سردار سعید قاسمی، فرمانده قرارگاه مهندسی شهید احمد متوسلیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: حضور در مناطق آسیب دیده، امدادرسانی به اهالی مناطق زلزله زده اندیکا و بازسازی این مناطق از رویکرد‌های این قرارگاه جهادی است و پس از وقوع زلزله ۵/۵ ریشتری ضمن بازدید میدانی، اقدام به بررسی‌های اولیه میزان خسارت‌ها کردیم.

او به لزوم بازسازی بیش از ۴۰۰ خانه روستایی جهت بهبود وضعیت زندگی مردم این منطقه، مهم ترین برنامه عملیاتی این قرارگاه جهادی را ساخت مدرسه و خانه بهداشت عنوان کرد و افزود: در بررسی‌های میدانی از ۳ روستای بخش مرکزی این شهرستان شامل؛ روستا‌های آرام یک، آرام ۲ و آب زر قصد داریم مدارس ۲ روستای آرام ۲ و آب زر را بهسازی و تعمیر کنیم.

سردار قاسمی با اشاره به لزوم تامین و اصلاح شبکه برق در روستای آرام یک اظهار داشت: حضور طلاب جهادی در منطقه جهت بازسازی مناطق زلزله زده و اقدامات فرهنگی، توزیع کیسه‌های آرد و همچنین بخاری نفتی، پتو، کیف، کفش، نان سبوس دار و سایر مواد غذایی در مناطق زلزله زده و محروم از دیگر اقدامات این گروه جهادی طی روز‌های اخیر به شمار می‌روند.

فرمانده قرارگاه مهندسی شهید احمد متوسلیان تصریح کرد: امیدواریم با تسریع در برنامه‌های عملیاتی و مشارکت همه گروه‌های جهادی و نهاد‌های ذیربط شاهد احداث، استحکام سازی و یا بازسازی کامل منازل روستا‌های محروم و زلزله زده اندیکا باشیم.

گروه جهادی قرارگاه مهندسی حاج احمد متوسلیان کارنامه درخشانی در امدادرسانی‌ها به مناطق محروم و آسیب دیده دارد که می‌توان به بازسازی و احداث منازل آسیب دیده ناشی از زلزله در مناطق سرپل ذهاب و سی سخت اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار