هیات منصفه جرایم مطبوعاتی نهاد مردمی است

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی نهادی است از خود مردم که در این موضوعات دادگاه را کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه تعیین اعضای هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی استان گفت: هیات منصفه که برابر قانون در جرائم سیاسی و مطبوعاتی در دادگاه کیفری ۱ حضور پیدا می‌کنند نهادی است از خود مردم که در این موضوعات دادگاه را کمک می‌کنند و با نظر خود قاضی پرونده را در تعیین تکلیف پرونده یاری می‌رسانند.

عتباتی با تقدیر از اعضای سابق هیات منصفه عملکرد آن‌ها را در دوره دوساله قبل خوب ارزیابی کرد و تداوم حضور اکثر اعضای هیات منصفه را خواستار شد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به تشکیل شورای حل اختلاف مطبوعات در استان این شعبه شورا را ظرفیت بسیار خوبی برای حل و فصل شکایات و دعاوی صنف مطبوعات و رسانه‌ها دانست و خواستار رسیدگی پرونده‌های مرتبط در این شورا که در خانه مطبوعات استان قرار دارد شد.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام امامی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان هم با تبریک هفته وحدت ومیلاد با سعادت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله به توصیف صفات والای پیامبر نور ورحمت پرداخت وبا بیان فضایل ومکارم نبی مکرم اسلام مطلع جلسه را منور ومزین به محاسن رحمت اللعالمین نمود.

شایان ذکر است اعضای جلسه با تغییرات مختصر در اعضای هیات منصفه ضمن ابقای تعدادی از اعضای سابق، اعضای جدید این هیات را برای مدت دو سال انتخاب نمودند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.