ند پرایس:مذاکرات وین باید هرچه سریعتر از سر گرفته شود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به نتایج مذاکرات رابرت مالی با همتایان خود، گفت: ما همگی معتقدیم که مذاکرات وین باید هرچه سریعتر از سر گرفته شود؛ و دقیقا از همانجایی که در دور ششم متوقف شد، ادامه پیدا کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس ۲۴، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، روز جمعه در اظهاراتی از نتایج سخنرانی راب مالی، نماینده آمریکا در امور ایران، با همتایان خود از انگلیس، فرانسه و آلمان درباره ایران خبر داد.

به گفته ند پرایس، مالی در دیدار با همتایان خود درباره این موضوع که چگونه دیپلماسی همچنان موثرترین مسیر برای حل مسئله هسته‌ای ایران است، صحبت کرد.

پرایس در جمع خبرنگاران در واشنگتن گفت: «ما همگی معتقدیم که مذاکرات وین باید هرچه سریعتر از سر گرفته شود؛ و دقیقا از همانجایی که در دور ششم متوقف شد، ادامه پیدا کند.»

در نشست امروز «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، با تروئیکای اروپایی در پاریس، مقامی از فرانسه بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی، از ایران خواست تا فعالیت‌های هسته‌ای خود را کاهش دهد و خواستار ازسرگیری مذاکرات احیای برجام در وین شد.

نشست با سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان در حالی امروز در پاریس برگزار شد که وزارت خارجه فرانسه نیز مدعی شد اکنون زمانی حساس برای نجات دادن توافق برجام است.

سفر مالی به پاریس پس از سفر او به کشور‌های قطر، عربستان  و امارات برای گفتگو پیرامون برنامه هسته‌ای ایران صورت می‌گیرد.

مقامات غربی امیدوارند مذاکرات وین از هفته آینده در آستانه نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شود.

در حال حاضر ۶ دور مذاکره میان طرف‌های برجامی در وین و با هدف احیای توافق هسته‌ای ایران انجام شده است، اما با کارشکنی آمریکا در رفع تحریم‌ها هنوز مذاکرات به نتیجه مشخصی نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار