آغاز بازسازی خانه‌های زلزله‌زده در شهرستان کوهرنگ

فرماندار کوهرنگ از آغاز عملیات خاکبرداری و بازسازی خانه‌های زلزله‌زده این شهرستان خبر داد و گفت: در مرحله نخست بازسازی ۸۵ خانه مسکونی در بخش بازفت در اولویت قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمانپور فرماندار کوهرنگ اظهار داشت: ستاد بازسازی خانه‌های زلزله‌زده این شهرستان از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بخش بازفت تشکیل شده و تلاش می‌شود تا هرچه سریع‌تر واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده و آوار شده را بازسازی تا قبل از بارش‌های فصل سرما به مردم تحویل داده شود.

او با بیان اینکه ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرستان کوهرنگ نیاز به بازسازی دارد اضافه کرد: در مرحله نخست ۸۵ واحد و در گام بعدی سایر واحد‌های مسکونی غیرقابل سکونت آواربرداری و بازسازی می‌شود.

زمانپور با اشاره به فعالیت قرارگاه جهادی بازسازی مناطق زلزله‌زده شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: این قرارگاه از روز شنبه در سه بخش مرکزی، صمصامی و بازفت شهرستان نیز فعال می‌شود تا عملیات بازسازی خانه‌های مسکونی تسریع شود.

فرماندار کوهرنگ در خصوص نحوه تامین هزینه‌های بازسازی خانه‌های مسکونی تخریب شده، گفت: بر اساس طراحی‌های موجود مقرر شد تا خانه‌های مسکونی به مساحت بین ۶۰ تا ۷۰ مترمربع زیربنا احداث شود که بخشی از هزینه‌ها از محل مدیریت بحران و بخشی از سوی بسیج سازندگی کشور تامین شود و چنانچه مالک بخواهد بیشتر از آن بنا احداث کند باید مابقی هزینه‌ها را خودش تقبل کند.


بیشتر بخوانید


زمانپور با اشاره به اسکان اضطراری ۲۰۰ خانوار در چادر‌های هلال‌احمر، افزود: با توجه به سرد شدن هوا و ضرورت تامین مکانی مناسب برای این خانوارها، پیگیری برای خانه‌های استیجاری در دستور کار قرار دارد و با تامین اعتبار در سریع‌ترین زمان عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار