آیین تجلیل از عوامل مستند آتام وخادمان سردار شهید علی فرج پور

آیین تجلیل از عوامل مستند آتام وخادمان سردار شهید علی فرج پور با حضور مسئولان استانی و عوامل امر در سالن همایش‌های صدرا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،صفری مدیر کل صداو سیما استان  گفت: وقتی شخصی به فیض شهادت نائل می‌شود دیگر تنها متعلق به خانواده اش نیست بلکه متعلق به جامعه والگویی است برای تمام جامعه.

او با اشاره به وضعیت کنونی فرهنگ جامعه و مقایسه آن با دوران دفاع مقدس و حمایت‌های تمام دشمنان مردم ایران از رژیم بعث عراق افزود: در عرصه فرهنگی هم اکنون با دشمن تا بن دندان مسلح مواجه ایم که هدف آنان جوانان ونوجوانان ما هستند که باید برای صیانت ازآن‌ها تلاش کرد تا بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های بعد منتقل نماییم.

او با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت:امروزه فضای مجازی تبدیل به قتلگاهی برای جوانان و نوجوان شده است که تنها وسیله مقابله وتسخیر این فضای خطرناک مراجعه به وصیت نامه شهدا و زندگی و سرگذشت آنان است چرا که رسیدن به درجه رفیع شهادت نیازمند رسیدن به ایمانی بالاست.

مدیرکل صداوسیما استان وضعیت بحرانی فرهنگ در اقسی نقاط جهان و وضعیت اسف بار اخلاق گفت: تنها راه حل برون رفت ازاین معضل ارایه فرهنگ ایثار وشهادت از طریق رسانه و سینما و کارگردان‌های مطرح کشوری هست باید بیشتر به ایثاروشهادت اشاره شود که این پیام را تمام جهان مخابره نمایند.

صفری از تخصیص بودجه نیم درصدی در سال گذشته به حوزه فرهنگی انتقاد کرد و گفت: باوجود بیانات رهبری که فرمودند فرهنگ در اولویت هست و اگر شرایط اقتصادی به گونه‌ای باشد که درآن رشد داشته باشیم، اما فرهنگ را از دست بدهیم نمی‌توانیم به اهداف والای انقلاب دست یابیم.

او به تولید وپخش سریال جلال۱و۲ اشاره کردوگفت: یکی از اولویت‌های تولیدی در شبکه سهند موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت است در این سریال با فرهنگ جامعه آذربایجان و تبریز و نقش آنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و همچنین نقش رزمندگان آذربایجان در آزاد سازی سوسنگرد به تصویرکشیده شد، عوامل نقش بی بدیلی را ایفا کردند، اگریاری شود که درفصل جلال ۳ در۲۶قسمت نقش پرافتخار لشکرعاشورا را در دفاع مقدس بررسی کند.

در پایان این مراسم از ۵۰ نفر از عوامل مستند اتام و خانواده معزز شهید فرج پور تجلیل بعمل آمد.

 

گفتنی است مستندآتام به زندگی فرزند شهیدی پرداخته که سالیان متمادی در مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس حضور یافته تا بلکه نشانی ازپدراسمانی خود پیدا کند فرید فرج پور فرزند سردارشهید علی فرج پور نقش اصلی مستند را عهده داربود.

 

این مستند به کارگردانی حسین شایقی وتهیه کنندگی مهدی جولا ساخته شده است.

 

شهید علی فرج پور متولد سال ۳۳ از تبریز در سال ۶۲ در عملیات مجنون به شهادت رسید و پیکر مطهرش سال‌ها در غربت و گمنامی در خاک‌های تفتیده مجنون ماند تا اینکه در سال ۹۰ توسط گروه تفحص به عنوان شهید گمنام به معراج شهدا منتقل شد.

شهید گمنام در ۲۹ آذر ۹۰ طی استقبال گسترده دارالمومنین همدان در دانشگاه علوم پزشکی همدان آرام گرفت و محل و مامن انس و راز و نیاز‌های دانشجویان این دانشگاه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.