نخستین گروه ناظران بین المللی در لیبی مستقر شدند

نمایندگی سازمان ملل در لیبی از آغاز استقرار نخستین گروه از ناظران بین المللی بر آتش بس در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، یان کوبیچ، رئیس هیئت نمایندگی سازمان ملل در لیبی از آغاز استقرار نخستین گروه از ناظران بین المللی بر آتش بس در این کشور خبر داد.

یان کوبیچ در نامه‌ای به اعضای کمیته مشترک نظامی لیبی اعلام کرد استقرار نخستین گروه از ناظران بین المللی بر آتش بس در این کشور از دهم ماه اکتبر آغاز شد.

کوبیچ افزود: ناظران در نخستین مرحله در طرابلس، پایتخت لیبی مستقر خواهند شد تا مقدمات استقرار آن‌ها در شهر سرت در مرکز لیبی نیز فراهم شود.

از سوی دیگر، رئیس شورای حکومتی لیبی به عنوان فرمانده کل ارتش و عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی با اعضای کمیته مشترک نظامی موسوم به کمیته پنج بعلاوه پنج در طرابلس دیدار کردند. در این دیدار، طرح خروج مزدوران و جنگجویان خارجی از لیبی بررسی شد.

لیبی با سقوط رژیم دیکتاتور سابق، معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ در هرج و مرج فرو رفته است و از سال ۲۰۱۶ با رقابت دو مرجع قدرت رقیب دولت وفاق ملی مستقر در طرابلس که سازمان ملل متحد آن را به رسمیت می‌شناسد و مرجع قدرتی که ژنرال خلیفه حفتر محور آن به شمار می‌رود، مواجه است. دولت وحدت ملی در لیبی به ریاست عبدالحمید دبیبه، نخست وزیر در ماه مارس تشکیل شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار