اتهام زنی جدید انگلیس: ما نمی‌خواهیم ببینیم ایران دارای سلاح هسته‌ای است

وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر به عربستان ضمن اتهام زنی به ایران، از طرف‌های درگیر خواست که به میز مذاکره برگردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری تله تریدر، لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس امروز (پنجشنبه) با اتهام زنی علیه ایران اظهار داشت که جهان نمی‌خواهد ایران دارای سلاح هسته‌ای باشد.

تراس در جریان سفر به عربستان، ضمن اتهامات واهی خاطر نشان کرد که برنامه هسته‌ای تهران «به درجه توسعه بی سابقه‌ای رسیده است». وی از همه طرف‌های درگیر خواست تا به مذاکرات درباره برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بازگردند.

اظهارات تراس پس از آن مطرح می‌شود که ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، گفت که تهران «در مورد مذاکرات نتیجه محور جدیت دارد».

گفتنی است پیشتر منابع آگاه از رایزنی آمریکا با مقامات اروپایی پیرامون برنامه هسته‌ای ایران خبر دادند.

بر این اساس، این گفتگو‌ها که قرار است فردا (جمعه) در پاریس میان مقاماتی از آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان انجام شود در راستای بازگرداندن ایران بر سر میز مذاکرات است.

یک مقام آمریکا که نخواست نامش فاش شود در این باره گفت: ایران هفته هاست که می‌گوید به زودی بر سر میز مذاکره باز خواهد گشت، ولی فعلاً هیچ اقدام عملی در این زمینه انجام نداده است.

این منبع دیپلماتیک در ادامه افزود: برای همین منظور قرار است رابرت مالی، مسئول ویژه آمریکا در امور ایران روز جمعه با مقاماتی از فرانسه، انگلیس و آلمان در پاریس دیدار و گفتگو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
ما هم نمی خواهیم شما این همه بمب اتمی و زیر دریایی و ناو هسته ای داشته باشد به اضافه ی این همه سلاح کشتار جمعی دیگر.
شما جهان را نظامی کردید و کشورهای دیگر را مدام تهدید می کنید و بعد می گویید حتی حق انرژی صلح آمیز یا دفاع از خود یا حتی استفاده از دانشمندان در علوم هسته ای را ندارند.
بره ها برای چریدن از گرگ اجازه نمی گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
تراس لیز، جهان نمی خواهد انگلیس (ظالم و مادر غاصبین،برده داران و بومی کشان عالم)، دارای سلاح هسته ای باشه، خر فهم شد؟؟؟؟؟
Germany
انگلیس هم حق داشتن ان را ندارد
۱۴:۳۴ ۲۹ مهر ۱۴۰۰
ولی خودتان با ان سلاح ها کشورهای جهان را تهدید کنید.
آخرین اخبار