فایننشال تایمز: چین در تابستان امسال دو موشک مافوق صوت آزمایش کرده است

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی اعلام کرد ارتش چین در تابستان امسال دو موشک مافوق صوت را آزمایش کرده که موجب نگرانی شدید آمریکا شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فایننشال تایمز، واشنگتن بار‌ها اعلام کرده به شدت نگران پیشرفت برنامه‌های تسلیحاتی چین در جهان است.

روزنامه فایننشال تایمز در مطلبی به نقل از چهار مقام آگاه آمریکایی نوشت: ارتش چین در ۲۷ ژوئیه موشکی مافوق صوت با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را آزمایش کرده است.

در ادامه مطالب این روزنامه به نقل از منابع آگاه آمریکایی آمده است: پس از آن چین بار دیگر در ۱۳ اوت سال جاری میلادی دومین موشک مافوق صوت خود را آزمایش کرد.

به گفته برخی منابع آگاه، آزمایش موشک‌های مافوق صوت چین به شدت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و سازمان‌های اطلاعاتی آمریکایی را متحیر و نگران کرده است. آمریکایی‌ها می‌گویند این سلاح‌ها به خوبی توانایی چین در عرصه پیشرفت‌های نظامی را نشان می‌دهد.

فایننشال تایمز می نویسد: دانشمندان آمریکایی که زیر نظر دولت واشنگتن فعالیت می‌کنند به دنبال شناخت سیستم به کار برده شده در این موشک‌ها هستند. آن‌ها می‌گویند آمریکا در حال حاضر قادر به ساخت چنین موشک‌هایی نیست.

صاحبنظران آمریکایی معتقدند چین در حال دسترسی به فناوری‌های نوینی در عرصه موشک‌های نظامی و تسلیحات جنگی است. مقامات کاخ سفید تا این لحظه درباره جزئیات این خبر هیچ اظهارنظری نکرده اند.

با این حال، جو بایدن روز گذشته در جمع خبرنگاران تاکید کرد: ما نگران توسعه سلاح‌های مافوق صوت در جهان هستیم.

وزارت خارجه چین روز گذشته هر گونه تهدید نظامی در آزمایش این موشک‌های مافوق صوت را رد و اعلام کرده است این تنها یک موشک پرتاب شونده به فضاست که در تاریخ ۱۶ ژوئیه آزمایش شده است.

مقامات آمریکا در ماه‌های گذشته مدعی شدند تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌هد چین در حال ساخت چندین سوله عظیم برای نگهداشتن موشک‌های قاره پیمای خود است. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم این هفته در جمع خبرنگاران گفت: آمریکا به شدت نگران پیشرفت‌های سریع چین در زمینه سلاح‌های هسته‌ای و مافوق صوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار